برخورد قاطع پلیس گیلان با هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال/ استقرار پمپ بنزنین‌ سیار درنوروز

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز، سردار ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای چهار شنبه آخر سال در گیلان اقدامات ویژه ای در نظر گرفته شده است افزود: در بعد انتظامی کنترل افرادی که در این حوزه سابقه ناهنجاری دارند در دستور کار […]

برخورد قاطع پلیس گیلان با هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال/ استقرار پمپ بنزنین‌ سیار درنوروز

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز، سردار ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای چهار شنبه آخر سال در گیلان اقدامات ویژه ای در نظر گرفته شده است افزود: در بعد انتظامی کنترل افرادی که در این حوزه سابقه ناهنجاری دارند در دستور کار است و اخذ تعهد از آنها در برنامه کار ی است

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ساخت مواد محترقه دست ساز هماهنگی با صنوف مرتبط برای عدم فروش مواد اولیه لازم صورت گرفته است ؛گفت: با افرد ناهنجار در این ایام برخورد قاطع می شود.

فرمانده نیروی اتظامی گیلان از طرح تشدید برخورد با موتور سوران متخلف در چهارشنبه آخر سال خبرداد و گفت: ۳۶ درصد افزایش عملکرد در کشف مواد محترقه امسال داشته ایم.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی توسط کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس برای آشنایی دانش آموزان با آسیب های چهار شنبه آخر سال تصریح کرد: برگزاری جلسات آگاه سازی افکار عمومی توسط کارشناسان ما در مساجد و محلات انجام شد.

قائد رحمتی با اشاره به جلسات آموزسی برای ارتقای امنیت عمومی برای اصناف تصریح کرد: در مورد اقدامات انجام شده در طرح نوروزی ۴۲۵ گشت انتظامی پیش بینی و نیز ۴۵۶ گشت راهنمایی رانندگی در نظر گرفته شده است و در مجموع ۸۸۱ گشت پیش بینی شده است.

rahmati

وی با اشاره به کاهش سه درصدی تلفات تصادفات درون شهری در ۱۱ ماهه گذشته، گفت: در بخش برون شهری هفت درصد کاهش تلفات و در میانگین سر جمع  پنج درصد کاهش تلفات حوادث راهنمایی و رانندگی داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان درباره وضعیت پلیس افتخاری افزود: امسال پلیس اقدام به جذب پلیس افتخاری کرده و در سال آینده هم ادامه دارد، در بین آنها افرادی که شرایط استخدام را دارند در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

قائدرحمتی تصریح کرد: در سر جمع رسته‌های مختلف ۱۸۳ نفر از پلیس‌های افتخاری جذب شدند و قریب به یک‌هزار نفر در مرحله استخدام قرار دارند و بالای دو هزار نفر مجوز جذب پلیس افتخاری کسب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، ایجاد اردوگاه کار اجباری در استان را لازم دانست و افزود: برای نگهداری و جمع آوری معتادان و انجام کارهای اصلاحی در جهت بازگرداندن این افراد به جامعه این اردوگاه لازم است.

قائد رحمتی از فعال سازی قرارگاه نوروزی استان تحت عنوان قرارگاه امام علی (ع) اظهار داشت: هفت قرارگاه تحت عنوان های ماموریتی مختلف در ایام نوروز اماده خدمت رسانی هستند تا امنیت بیشتری برای مسافران و مردم فراهم شود.

فرمانده انتظامی گیلان از استقرار پمپ بنزنین های سیار برای تهسیل سفر و کار مردم در استان خبرداد و گفت:در حوزه روان سازی ترافیک برنامه های در ایام نوروز در دستور کار قراردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به جشنواره نظم و رسانه و تقدیر از کسانی که در این جشنواره حضور فعال داشته اند اظهار داشت : رسانه ها در ایجاد امنیت در جامعه نقش موثری دارند.

فیروز فاضلی  با تاکید بر اینکه با وجود ابزارهای جدیدی که وارد عرصه رسانه شده اند هوز مطبوعات جایگاه ویژه خود را دارد تصریح کرد: نفش مطبوعات در شکل دادن به افکار عمومی و هدایت و جهت دهی مردم و تصویر سازی ذهنی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد:رسانه ها باید به تولید محتوا توجه داشته باشند ودر تیتر و اخبار خود به نکات حرفه ای توجه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در گیلان ۱۷۱ نشریه داریم و ۲۵ سایت و پایگاه خبری مجوز دریافت کرده اند و ۱۰ سایت دیگر در ردیف اخذ مجوز هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه