رئیس منابع طبیعی ماسال به دلیل انجام تخلفات متعدد عزل می شود

فرماندار ماسال ضمن تأیید درخواستش مبنی بر جابجایی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گفت: درخواست من برای جابجایی آقای امیدی ارتباط زیادی با شرکت آویشو ندارد بلکه با تخلفات متعدد دیگر آقای امیدی مرتبط است.

رئیس منابع طبیعی ماسال به دلیل انجام تخلفات متعدد عزل می شود
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، متن زیر حاصل گفتگوی اختصاصی ماسال نیوز با سید رضا جوادپور فرماندار ماسال پیرامون مسائل اخیر اداره منابع منابع طبیعی شهرستان و بحث تغییر ریاست این اداره است که صبح پنجشنبه در دفتر فرمانداری ماسال انجام شده است:
ماسال نیوز: آقای امیدی ادعا کرده اند که شما ایشان را از دفتر فرمانداری بیرون کرده اید و نامه ای مبنی بر عدم تعامل ایشان با ادارات برای مدیر کل ارسال کرده اید نظر شما در این مورد چیست؟
فرماندار: حرف آقای امیدی درست است.  فرماندار شرح وظایفی دارد و باید وظایف خود را بصورت قانونی انجام دهد و در انجام وظایف خود با هیچ کس تعارف ندارد.  من مصاحبه آقای امیدی را که خواندم به نظرم رسید که همه علت های جابجایی آقای امیدی شرکت آویشو و ییلاق اولسبلنگاه است. همه مشکل آقای امیدی شرکت آویشو نیست. آقای امیدی در منابع طبیعی کار سختی را بر عهده دارد و ایشان نیروی با شخصیتی است و در میادین دیگر باید از تجربیات ایشان استفاده شود.
ادارات موظف هستند کارها را قانونی انجام بدهند و برای توسعه و عمران شهرها و حوزه کاری خود تلاش کنند و هر کس در مسیر سرمایه گذاری و رشد شهرستان اختلال ایجاد کند عذرش را خواهیم خواست و همه ما موظفیم در مسیر توسعه و پیشرفت کار کنیم و البته همه ما وظیفه داریم کارها را قانونی انجام دهیم.  برای آقای امیدی نارضایتی های متعددی در حوزه دامداران، مردم و صدور مجوزها وجود دارد.
آقای امیدی خودشان می دانند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری مدیر کل محترم ایرادات و تخلفات متعدد از ایشان گرفتند و با من صحبت کردند که ابلاغ ایشان را لغو کنید من خودم درخواست کردم که ابلاغ ایشان را لغو نکنند. بگذارید مدتی بگذرد بعدا ما سر وقت اقدام کنیم. یعنی موضوع تعویض ایشان سر تخلفات دیگر است. کلیات این است که همه باید برای پیشرفت و توسعه شهرستان اقدام کنیم و اگر کاری هم غیر قانونی صورت می گیرد همه باید ازابتدا جلوی آن را بگیرند. هر جا کار غیر قانونی انجام می شود وظیفه روسای ادارات هست که از ابتدا جلوی آن را بگیرند.
ماسال نیوز: در شهر شایعه ای پراکنده است که پسر شما عضو شرکت آویشو است این موضوع چقدر صحت دارد؟
فرماندار: به نظر می آید بیشتر شوخی است. معمولا شرکت هایی که ثبت شده اند باید اعضای خود را بشناسند در حالی که پسر من هیچ ارتباطی با این شرکت ندارد. البته بعضی ها خواستند در انتخابات از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند. بنده جزء افرادی هستم که از افراد سرمایه گذار می خواهم که مشکلات را شخصا به من بگویند و مرا در جریان بگذارند و شاید این موضوع باعث شده است برخی تصور کنند برای ما هم منافعی وجود دارد. البته اگر کار غیر قانونی صورت گرفت باید جلویش گرفته شود. در مورد سرمایه گذاری چه بهتر که افراد بومی سرمایه گذار باشند. ممکن است افراد سرمایه گذار به یک گروه سیاسی نزدیک باشند و افراد به ما بگویند اینها مربوط به یک جناح خاص هستند و عقبه اینها مثلا فلانیست. ما با عقبه های سیاسی و اجتماعی اینها کار نداریم. ما با جذب سرمایه گذار کار داریم. بیکاری در شهرستان ما بالاست و ما باید به این موضوع فکر کنیم.
ماسال نیوز: چیزی که آقای امیدی بیان می کنند این است که واگذاری عرصه برای سرویس بهداشتی بوده است و بعدا بر خلاف قانون این ساختمان تبدیل به رستوران شده است؟
فرماندار: سوال من این است که این ساختمان چند روزه ساخته شد؟ آیا نقشه آن را اداره کل میراث فرهنگی به منابع طبعی نداد چرا ایراد نگرفتند؟ آیا همین شرکت آویشو مورد تأیید میراث فرهنگی و منابع طبیعی قرار نگرفت؟ آیا زون پیشتاز در سفر استاندار، توسط مدیر کل منابع طبیعی به این شرکت داده نشده است؟  همه اینها را خودشان داده اند. این در حالی است که مدیر کل منابع طبیعی در خصوص فروشگاه اولسبلنگاه نامه داده است. شرکت آویشو سرمایه گذار منتخب منطقه گردشگری اولسبلنگاه است. نامه مدیر کل گردشگری به آقای رحمانی اینجا هست که آویشو را معرفی کرده است. اینها همه کارهای قانونی را انجام داده اند. حرف من این است که خود آقای امیدی و دوستان دیگر آمدند گفتند هر کس بیاید سرویس بهداشتی و نماز خانه بسازد یک فروشگاه هم ما بهشان می دهیم. آویشو برنده مزایده کشوری است. در شهرستان این شرکت انتخاب نشده است که امکان تخلف وجود داشته باشد. در مسیر ساخت این ساختمان حتی یکبار هم اعتراض به این موضوع انجام نشده است. وظیفه یک رئیس اداره است که تخلف را گزارش دهد. موضوع من با آقای امیدی آویشو نیست. ۶ طرح دیگر باید انجام می شد اما انجام نشده است ولی یک فرد معتاد چند خانه را گرفته و فروخته است.
سوال دیگر این است که اگر این شرکت تخلف دارد چرا منابع طبیعی برای تهیه طرح از این شرکت حدود ۴۰-۳۰ میلیون تومان دریافت کرده است و به پیمانکار داده اند تا طرح تهیه کنند. اصلا بحث جابجایی آقای امیدی و درخواست من درباره آویشو نیست. کمترین مشکل با آقای امیدی شرکت آویشو است. حرف ما این است که اگر تخلفی بوده باید از اول جلوی آن گرفته می شد و کسی نباید مانع سرمایه گذاری در شهرستان شود. در نامه می نویسند فروشگاه بساز. وقتی می سازند و ۳۰۰ میلیون هزینه می کنند می گویند حالا به شما نمی دهیم! من آقای امیدی را آدم مطلعی می دانم و آدم کم اطلاعی نیستند اگر اینجا موفق نبوده اند امیدوارم در جای دیگر موفق باشند. ما در اینکه قانون رعایت شود اختلافی نداریم.
بخشداری مسئول ارایه خدمات عمومی نیست بلکه سیاست های عمومی را ارائه می کند و هماهنگی بین ادارات را انجام می دهد و ارائه خدمات عمومی با شرکت های خصوصی و ادارات زیربطش هستند. اگر شرکت آویشو کارش مشکل داشت چوب را چه کسی به آنها داد؟ نقشه را چه کسی تأیید کرد؟ چرا جلوی آنها را نگرفتند؟ مگر نقشه ارائه ندادند که اینجا فروشگاه و اینجا نمازخانه است؟ چرا جلوی اینها را نگرفتید؟ مردم را نباید بازی بدهیم. هر رئیس اداره ای بخواهد مردم را بازی دهد و فریب دهد این کار به ضرر توسعه و عمران شهرستان است و من این حق را خواهم داشت که درخواست جابجایی داشته باشم.
ماسال نیوز: در پایان اگر موضوع نگفته ای در این خصوص وجود دارد مطرح بفرمایید:
فرماندار: من خوشحال شدم که شما این موضوع را منتشر کردید. آقای امیدی آدم محترمی است و به شخصیت ایشان احترام می گذارم. از آنجایی مدیر کل  محترم آمدند اینجا و دیدند تخلفات زیاد است در زمان انتخابات از من درخواست کردند که ایشان را لغو  ابلاغ کنیم، اما من بصورت کتبی درخواست کردم ایشان را حفظ کنیم. اما چون احساس می کنم با توجه به نارضایتی که وجود دارد به صلاح ایشان و شهرستان نمی بینم که ایشان در این جا بماند. اساسا با ایشان مشکل شخصی نداریم  و امیدواریم که ایشان در شهرستان دیگر یا استان موفق باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بله پولهارا که خوردن الانم باید تشریف ببرن 2سال هست که ایشون و افراد زیر دستشون جواب نامه منابع رو برای جواز ساخت زمینی که مثتسنیات دارد را نمیدهند ایا این گونه افراد باید باشند تا ملت ما از این بیشتر عقب افتاده تر شود سپاس و تقدیر از کسانی که در راه حق قدم قلم میزنند و جانسوزانه برای مردم سرزمینش جان فشانی میکنند . کیشه خانی ماسال
در حاشیه