رفسنجانی بهتر است از حاشیه سازی برای دولت خودداری کند/ جایزه نوبل در شأن رئیس جمهور ایران نیست

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه گفت: البته من از آقای هاشمی درخواست دارم که اگر توصیه‌ای به دولت دارد از طریق مکالمه تلفنی به روحانی بگوید نه اینکه این مسائل را در عموم مطرح کرده و سبب حاشیه سازی شود.

رفسنجانی بهتر است از حاشیه سازی برای دولت خودداری کند/ جایزه نوبل در شأن رئیس جمهور ایران نیست

به گزارش ۸دی نیوز، محمد جواد لاریجانی، دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه همایش بررسی تحولات جدید در روابط ایران و آمریکا با اشاره به اینکه نام روحانی به عنوان نامزدهای جایزه صلح نوبل مطرح شده گفت:‌اینکه رئیس جمهور ما در نگاه جهانی قابل احترام باشد مایه افتخار بوده اما مسئله این است که جایزه صلح نوبل را تاکنون به کسانی داده‌اند که مخالف اسلام و نظام اسلام و مقاومت بوده‌اند.

وی گفت: جایزه صلح نوبل کاملا سیاسی بوده و بعید است که این جایزه را به روحانی بدهند چرا که شان این جایزه پائین است و شان رئیس جمهورمان بالاست.

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر محمد خاتمی در خصوص ترور، گفت: در مورد این مسئله که آقای خاتمی عنوان ترور را استفاده کرده باید بگویم قاعدتا در کشور ما رابطه با آمریکا مخالفان بسیاری دارد و این عجیب نیست.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به مذاکره تلفنی روحانی و اوباما، گفت: در مورد بحث مذاکره تلفنی روحانی و اوباما باید بدانیم که دشمنان ما بویژه رژیم صهیونیستی به دنبال زیرآب زدن هیبت ایرانی ما در عرصه جهانی بوده که عظمت آن‌قدر است که این توطئه آنها نیز با شکست مواجهه می‌شود.

وی با اشاره به معرفی پدرخواندگی برای دولت روحانی اظهار کرد: این توهین به دولت است که برای آن پدرخوانده معرفی کرده و یا آن را دولت در سایه بنامیم.

دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه افزود: افراد می‌توانند نظرات مشورتی خود را به دولت بدهند اما نباید مسئله پدرخواندگی دولت در سایه مطرح شود.

لاریجانی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: البته من از آقای هاشمی درخواست دارم که اگر توصیه‌ای به دولت دارد از طریق مکالمه تلفنی به روحانی بگوید نه اینکه این مسائل را در عموم مطرح کرده و سبب حاشیه سازی شود.

منبع: صبح توس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه