ارادت روحانی به امام خامنه ای بیشتر است تا رفسنجانی/ دلایل عدم موفقیت جلیلی در انتخابات۹۲

حسین الله کرم که از تئوریسین های جریان حزب الله است به برخی از سولات پاسخ مفصلی داد. وی یکی از دلایل عدم توفیق جلیلی را را اینگونه بیان کرد: اطرافیان احمدی نژاد نقش بسیار پر رنگی در عدم موفقیت جلیلی داشتند.

ارادت روحانی به امام خامنه ای بیشتر است تا رفسنجانی/ دلایل عدم موفقیت جلیلی در انتخابات۹۲

به گزارش ۸دی نیوز، حسین الله کرم در پاسخ به سوالی مبنی بر رابطه امام خامنه ای با روحانی اینگونه گفت: در ارادت حسن روحانی به رفسنجانی تردیدی وجود ندارد اما من فکر می کنم ارادت آقای روحانی به رهبر معظم انقلاب به مراتب بیشتر از ارادت وی به رفسنجانی است. البته من منتقد رابطه ویژه میان آقای روحانی و رفسنجانی هستم چون این رابطه باعث نفوذ بیشتر هاشمی در دولت می شود.

index

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در سال های ۸۴  و ۸۸ با تدابیری که به کار بسته شد، موفق به وحدت نظر روی آقای احمدی نژاد و در نهایت انتخاب وی شدیم، چرا در سال ۹۲ این اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: در سال ۸۴ در میان کاندیدای موجود در دوره دوم، به جای فرد بد به فرد خوب رای دادیم. مردم طی سال ها در دوران جنگ و پس از آن، عملکرد رفسنجانی را مشاهده کرده بودند و او را عامل اصلی دادن جام زهر به امام(ره) می دانستند. و یا در دوران موسوم به کارگزاران، اقتصاد غربی و غربی کردن اقتصاد ایران را دیده بودند، در بعد سیاسی هم مردم می دیدند که او با کسانی همکاری می کند که وی را روزی عالیجناب سرخپوش نامیده بوده اند، یا در مورد مسایل اقتصادی راجع به خانواده وی مسایلی مطرح بوده است، همچنین در دوران موسوم به جریان دوم خردادی رفسنجانی در برابر ارزش ها بی تفاوت ظاهر شده بود. در طرف مقابل از جانب احمدی نژاد همسویی های در راستای منافع مردم و آبادگری با چارچوبی جدید شاهد بودند، مردم به مخالف رفسنجانی رای دادند.

اما در انتخابات سال ۹۲ شرایط به گونه ی دیگری بود. آقای احمدی نژاد به آرمان های خودش پشت کرده بود. او معتقد بود که سینه اش را برای دفاع از رهبری سپر می کند اما به این شعار پشت کرد و دستور مشخص رهبری درباره معاون اولی مشایی را عمل نمی کند، یا بحث خانه نشینی ۱۱ روزه را اختیار می کند، در سیاست خارجی او معتقد است که طبق روایت مختلف نباید از بشار اسد دفاع کرد و از دیدگاه این افراد، رفتن به دوران ظهور زمانی صورت می گیرد که دولت اسد سقوط بکند، بحث بیداری اسلامی را بیداری انسانی می دانست و دین انسانی را در مقابل دین اسلامی تقویت می کرد، توجه او به دیدگاه افرادی همچون ریچارد فرای و سید حسین نصر همه نشان دهنده نوعی انحراف در عقیده و تفکر او بود به طوری که حتی در رابطه با بحث انرژی هسته ای و مقابله با آمریکا از گفته های قبلی خودش مانند انرژی هسته ای حق مسلم ماست، یا طفره رفت و یا حاضر به ادامه ی آن مسیر نشد. مخالفت های او با مذاکرات هسته ای آقای جلیلی نشان می داد که می خواهد مخالفین موجود را جلب کند و به آنها بپردازد. به عبارت دیگر می توان گفت که هاشمی ۸۴ در احمدی نژاد ۹۲ حلول کرده بود به طوری که مردم برای فرار از او به سمت آقای روحانی رفت.

منبع: خیبر آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه