نگرانی رهبری از فریبکاری آمریکا در مذاکرات، حقانیت‌ دلواپسان را تایید کرد/ فتنه ۸۸ برخواسته از تفکر اسلام آمریکایی بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عده ای از طرفداران اسلام آمریکایی پشت جریان اعتدال سنگر گرفته اند، گفت: در واقع نگرانی رهبری، حقانیت دلواپسی منتقدان توافق ژنو را تایید کرد.

نگرانی رهبری از فریبکاری آمریکا در مذاکرات، حقانیت‌ دلواپسان را تایید کرد/ فتنه ۸۸ برخواسته از تفکر اسلام آمریکایی بود

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت هشت دی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری در یادواره ۶ شهید گیل چالان شهرستان رضوانشهر که با حضور باشکوه مردم، امام جمعه شهرستان رضوانشهر و مسولان محلی، در مسجد جامع گیل چالان برگزار شد، شهدا را مظهر ایثار و فداکاری نامید و تصریح کرد: شهدا با ایثار و جان گذشتگی توانستند به فلسفه خلقت که همانا ترجیح بندگی خدا بر زندگی و بندگی دنیا است عمل کنند.

وی با اشاره به آیه “وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ” هدف خلقت را عبادت و بندگی خدا عنوان کرد و گفت: برای اینکه زندگی سعادتمندی داشته باشیم باید زندگی خود را در مسیر بندگی خدا مدیریت کنیم، چرا که لحظه لحظه زندگی در گرو عشق و بندگی خدا برکت میگیرد و این معنای واقعی زندگی است.

این نویسنده و محقق سپس به تبیین سخنان امام حسین(ع) در این رابطه پرداخت و اظهار داشت: طبق گفته امام حسین(ع) اغلب مردم وقتی بر سر دوراهی زندگی و بندگی خدا قرار می گیرند، منافع مادی و زندگی فانی و بندگی دنیا را بر بندگی خدا و آخرت ترجیح می دهند و حاضر نیستند خود را برای دین هزینه کنند.

وی افزود: اما شهدا اینچنین نبودند شهدا با الگو گیری از نهضت عاشورا شهادت در راه خدا را به اسارت زندگی دنیا ترجیح دادند، رفتند تا دین خدا باقی و جاوید بماند.

eshkevari

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: در طول تاریخ دو جریان سازش و تسلیم و جریان مقاومت و ایستادگی همواره در مقابل هم قرار داشتند اما قیام عاشورا مهر باطلی بر تفکر سازش و تسلیم زد و در مقابل، الگوی جهاد و ایستادگی و ایثار را مطرح کرد.

حجت الاسلام اشکوری با تاکید بر این نکته که هنوز هم عده ای هستند که ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی استکبار را قبول ندارند و سازش با غرب را برای زندگی کردن به دفاع از دین و بندگی خدا ترجیح می دهند افزود: این عده مسلمات دینی از جمله جهاد و شهادت را تندروی وخشونت طلبی می خوانند و از دین قرائتی ارائه می دهند که با فرهنگ غربی و منافع استکبار، منافات نداشته باشد. لذا حجاب و قصاص و امر به معروف و نهی از منکر را که از ضروریات دین است، مردود می دانند. و اساسا دین حداقلی را در مقابل اسلام ناب قرار می دهند.

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ برخواسته از این تفکر بود که در شعارهایشان از جمله شعار جمهوری ایرانی” نمایان بود.

وی گفت: متاسفانه امروز عده ای از طرفداران اسلام آمریکایی پشت جریان اعتدال سنگر گرفته اند که اگر بیداری و هوشیاری مردم انقلابی و دیندار و هدایت و تدبیر رهبری نبود، برای زندگی کردن و منافع مادی خود، ایران را به ثمن بخس به دشمن می فروختند.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و تصریح کرد: عده ای از دلسوزان انقلاب و کشور، در خصوص توافق ژنو، از دو جهت نگران و دلواپس بودند، یکی اینکه عده ای از غرب گرایان داخل کشور، از هر توافقی ولو توافق بد، حمایت می کردند، و نگرانی دیگر آنها این بود که، آمریکا و طرف غربی را قابل اعتماد و اطمینان نمی دانستند، چون حیله گری و فریب از خصوصیات ذاتی دشمن و استکبار است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری که نگرانی خود را از فریبکاری آمریکا در مذاکرات هسته ای اعلام کردند افزود: همه سخن دلواپسان و منتقدان توافق هسته ای، ریشه در همان نگرانی رهبری دارد.

وی تاکید کرد: در واقع نگرانی رهبری، حقانیت دلواپسی منتقدان توافق ژنو را تایید کرد. زیرا اعتماد کردن به دشمنی که در گذشته تاریخی خود هیچ نشانی از اعتماد متقابل به جا نگذاشته خطایی نابخشودنی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سجاد
خداوند بر عمر رهبری نظام بیفزاید که اگر نبود به قول حاج آقا اشکوری اصلاحطلبان دولت تدبیر کشور را دودستی فروخته بودند!!
اصلاح طلب
تازماني كه ما خودمان را نعوذبالاه امام حسين وبقيه راشمرفرض كنيم رَآه به جايي نمي بريم ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
در حاشیه