هالیوود چقدر منافع آمریکا را پیش می‌برد؟

ازغدی: بزرگترین درآمد آمریکا ابرقدرت اقتصادی بودن در جهان امروز از طریق سینما و هنر و همچنین اسلحه است که با نشان دادن فیلم‌های فاسد به اندازه ده‌ها کشور درآمد دارد.

هالیوود چقدر منافع آمریکا را پیش می‌برد؟

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی دقایقی پیش در اختتامیه هفته فرهنگی هنری اشراق در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه هنوز برخی از افراد، هنر و سینما را به چشم سینمای قبل از انقلاب نگاه می‌کنند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بیان کردند «ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم؛ اما متاسفانه هنوز ژن عقب‌ماندگی مقایسه هنر امروز با سینمای قبل از انقلاب در برخی افراد وجود دارد».

 

وی افزود: برخی خطاب به حوزویان می‌گویند ذات سینما همین است و شما بی‌خود ادعا دارید و این عرصه‌ها به شما مربوط نیست و بروید موعظه‌های خود را انجام دهید و از طرف دیگر برخی حوزویان با ادبیات اخباری گفتند که ذات هنر و سینما سکولار است و امکان ندارد دینی شود.

 

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز تلفن‌های همراه بسیار راحت در اختیار تمام افراد حتی کودکان قرار گرفته که این وسیله سینما و دوربین و کتابخانه‌ای بزرگ است، عنوان کرد: با گسترش تکنولوژی امروز اطلاعات بسیار راحت در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به رشد روز افزون تکنولوژی گفت: تکنولوژی همچون باد ما را با خود می‌برد اما ما هنوز در الفبایش مانده‌ایم.

 

وی با طرح این سئوال که چه زمانی هنر باید با ادبیات حوزوی گره بخورد، بیان کرد: متاسفانه حوزه علمیه ما هنوز یک درس خارج فقه در مورد اصل هنر ندارد و من تا به امروز چنین موضوعی را ندیده‌ام.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخن امام (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) زمانی فرمودند تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب، اسلام فقرای دردمند و اسلام پابرهنگان و تازیانه خوردگان باشد و هنری زیبا و پاک است که کوبنده و نابودکننده کمونیست خون‌ آشام و اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی و در یک کلام اسلام آمریکایی باشد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی اسلام را در عزاداری و زیارت خلاصه کرده‌اند به طوری که هر چه دین را ورق می‌زنیم جز عزاداری و زیارت چیزی نمی‌بینیم.

 

رحیم‌پور ازغدی افزود: فقهی که به نظام‌سازی نینجامد و در عبادات خلاصه شود بهترین توجیه برای سکولاریسم است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به معنای سکولار گفت: سکولار به معنای تفکیک دین از دولت است و در برخی حوزه‌ها متاسفانه ریشه سکولار مشاهده می‌شود و این در حالی است که اگر حوزه‌ها محصول کافی بیرون دهند دهان دشمن بسته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هنر اصلی و واقعی از آن مردان خداست که رفتند و برای دین شهید شدند.

 

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه سینمای هالیوود تاثیر مثبتی از کشیش و کلیسا در فیلم‌هایشان نشان می‌دهد، یادآور شد: بزرگترین درآمد آمریکا ابرقدرت اقتصادی بودن در جهان امروز از طریق سینما و هنر و همچنین اسلحه است که با نشان دادن فیلم‌های فاسد به اندازه ده‌ها کشور درآمد دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه