افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران

آژانس جهانی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود که جمعه منتشر شد، از افزایش روزانه ۱۸۰ هزار بشکه صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته، سپتامبر، نسبت به ماه پیش از آن خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رویترز، این نهاد معتبر بین‌المللی که به کشورهای صنعتی واردکننده نفت مشاوره انرژی می‌دهد، می‌نویسد که ایران در ماه سپتامبر، روزانه یک میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه صادرات نفت داشته است.
این گزارش که در وبسایت رسمی آژانس منتشر شده، قید می‌کند که علت افزایش صادرات نفت ایران، خرید بیشتر نفت توسط هند و چین در ماه گذشته بوده است.
چین در ماه گذشته روزانه ۵۵۵ هزار بشکه واردات نفت از ایران داشته که بیشترین حجم طی چهار ماه گذشته بوده است. هند نیز در همین دوره زمانی روزانه ۲۶۵ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است که این رقم بیشترین حجم واردات نفت ایران توسط دهلی نو از ابتدای سال جاری میلادی بوده است.
متعاقب این گزارش خبرگزاری رویترز مدعی شده است، تنها تعداد کمی از ناظران بر این عقیده هستند که تحریم‌های اعمال شده بر صادرات نفت ایران به زودی برداشته شود و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که روند لغو تحریم‌ها می‌تواند طولانی‌تر از حد انتظار باشد.
 با وجود افزایش صادرات ایران، این آژانس می‌گوید که تولید نفت ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل آن تا ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و به رقم دو میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، نیز پنجشنبه، ۱۸ مهرماه گزارش ماهانه خود را منتشر کرد، اما برخلاف ادعای آژانس بین‌المللی انرژی، ارزیابی اوپک حاکی است که تولید نفت ایران در ماه گذشته حتی ۶۴۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به۲ میلیون و هفتصدهزار بشکه در روز رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه