تجمع بزرگ فاطمیون در رشت با شعار “او ایستاد پای امام زمان خویش”

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه تجمع بزرگ فاطمیون با شعار”او ایستاد پای امام زمان خویش” همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س)، درمیدان شهرداری رشت برگزار می شود.

تجمع بزرگ فاطمیون در رشت با شعار “او ایستاد پای امام زمان خویش”

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه هشت دی نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، تقارن ایام فاطمیه، با سال جدید، دغدغه ای بین اردتمندان اهل بیت(ع) برای حرمت داری ایام فاطمیه ایجاد شده است، اظهار کرد: باید ضمن اینکه، حرمت ایام فاطمیه را نگه داشت، سال نورا به نام ویاد فاطمی (س) مبارک و پر برکت قرارداد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای پاسداشت فاطمیه، به دور از افراط و تفریط افزود: باید سنت‌های نیکوی صله رحم، سیاحت و سفر مورد تاکید دین، نظافت و طهارت که به بهانه نوروز اتفاق می افتد، ضمن تعظیم شعائر مذهبی ایام فاطمیه، انجام شود.

کارشناس مسائل مذهبی برلزوم پاسداشت معقول فاطمیه تاکید کرد وگفت: بنابراین جمعی ازهیئت های مذهبی، مرامنامه‌ ای به این مناسبت تنظیم کرده و براساس آن، اجازه سوء استفاده جریان شیعه انگلیسی راکه با استفاده ابزاری از فاطمیه، موجب تفرقه، تکفیر و فتنه در جامعه مسلمانان می شوند، بگیرند.

مهدوی با اشاره به مرام نامه هیئت‌های مذهبی رشت، تاکید کرد: هیئت طراز انقلاب اسلامی، هیئتی است که قله و افق آرمانی هیئت هاست و همه فعالیت های آن، مورد رضایت امام عصر(عج) است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی رشت، در آستانه ایام فاطمیه، به موازات هیئت‌های مذهبی کشور مرام نامه خود را در مسیر ایجاد هیئت طراز انقلاب اسلامی اعلام کردند.

کارشناس مسائل دینی مرام هیئت‌های عزاداری را مرام فاطمی عنوان کرد وگفت: در قسمتی ازاین مرام نامه، آمده است” آن‌چه را آن بزرگوار پسندد ما پسندیم و از آن‌چه، ایشان را ناراحت کند پرهیز می‌کنیم و می کوشیم در ایام فاطمیه، بیش ازهرچیز مرام و سیره فاطمه (س) را در تمام عرصه‌های زندگی به مردم معرفی کنیم”

مهدوی با تاکید براینکه هیئت‌ها، عزاداری فاطمیه را به هیچ وجه، در غیر از ایام عزای عمومی به جامعه تحمیل نمی‌کنند، بیان کرد: مرام هیئت‌های مذهبی برگزاری مراسم در ایام فاطمیه اول و دوم است و ایام عزاداری عمومی، محدودتر از ایام مراسم هیئت‌ها است و مرام این هیئت ها، تاکید بر برگزاری مردمی عزاداری هاست وانتظاردارند نهادهای عمومی، همچون صدا و سیما و مدیران شهری در ایام عزای عمومی، همراه با مردم حرمت فاطمیه را حفظ کنند.

وی به علاقه و ارادت مردم به حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: هیئت های مذهبی، براساس مرام نامه خود، خواستار پرهیز از ایجاد تقابل، بین فاطمیه و نوروز هستند و منافاتی بین فاطمیه و سنت های خوب نوروز چون صله رحم نمی بینند و واقفند که مردم در ایام عزای عمومی حضرت فاطمه(س)، حرمت این روزها را حفظ می‌کنند و رنگ فاطمی به نوروز می دهند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه، براساس مرام نامه هیئت های مذهبی، شعار محوری ” او ایستاده پای امام زمان خویش” برای ایام فاطمیه امسال انتخاب شده است، عنوان کرد: تجمع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب رشت، با این شعار محوری، برگزار می‌شود.

مهدوی گفت: هیئت‌های مذهبی درتبلیغات، اعلامیه ها و فضاسازی هیئت، با نگاه به سیره فاطمی، مفاهیم ایستادگی فاطمی، فرهنگ جهاد و شهادت، ولایتمداری، بیداری اسلامی، حیا و عفاف فاطمی را در عزاداری، تبیین و ترویج می‌کنند و بر پرهیز از ورود به بازی‌ها و دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی تاکید دارند وترویج و تبلیغ گفتمان‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع)، محور وحدت شیعه وسنی است، افزود: هیئت های مذهبی برپایی مجالس ایام فاطمیه را وظیفه خود می دانند و هرگونه توهین ورفتار تفرقه افکن از افراطیون شیعه وسنی را محکوم می کنند و ریختن خون امت را به بهانه اختلافات مذهبی، عمل به خواسته صهیونیزم و استکبار می دانند.

کارشناس مسائل دینی برلزوم الگوگیری ازسبک زندگی حضرت زهرا(س) در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید و خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی خود ومسئولان را به ساده زیستی، قناعت و مصرف کالاهای داخلی دعوت می کنند و درسال جدید فاطمی، همت خود را در محرومیت زدایی ازمستضعفان جامعه مصروف می کنند.

مهدوی به برنامه های پیشنهادی هیئت های مذهبی به دستگاه های مرتبط فرهنگی، جهت هماهنگی با دستگاه های فرهنگی شهر، ازجمله روابط عمومی شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی وسازمان زیبا سازی شهرداری و ارشاد، اشاره کرد وافزود: فضاسازی ورودی شهرهای استان، بوسیله بنرهایی که بیانگر احادیث حضرت زهراست مزین شود و استفاده از پیام های فاطمی، هفت سین های میادین اصلی با جلوه ای از نماد ها و متبرک به اسامی حضرت زهرا(س) وفضاسازی محیطی شهر، با نصب بنر و پوسترو سایر ابزار ها ونماد های تبلیغی با عنوان بهار فاطمی به مسئولان فرهنگی، پیش نهاد می شود.

وی گفت: تهیه منشور فاطمی جهت خط دهی کلی و جریان ساز، اجتماع ویژه روز شهادت، راه اندازی خیمه های فرهنگی و تبلیغی بهار فاطمی همچون غرفه های پرسش و پاسخ، نقاشی کودک، کتاب و محصولات فرهنگی، تهیه پیامک بهار فاطمی، برنامه های فرهنگی و هنری، جهت دهی به هیئت های مذهبی مردمی برای راه اندازی ایستگاه های صلواتی، از دیگر برنامه های پیش نهادی هیئت های مذهبی به دستگاه های فرهنگی برای گرامیداشت فاطمیه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه