نهال‌کاری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی گیلان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از نهال‌کاری یک‌هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نهال‌کاری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، داود زارع ظهر امروز در جریان نهال‌کاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اهمیت جنگل‌کاری در این استان اظهار کرد: گیلان هویت جنگلی و دریایی دارد و یک‌میلیون و ۱۷ هزار هکتار از اراضی این استان عرصه منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه گیلان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل دارد، افزود: ۲۲۴ هزار هکتار اراضی گیلان مرتع و بقیه ساحلی و جلگه‌ای است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه اراضی ساحلی بر اساس ملی شدن جنگل‌ها شناسایی شده است، تصریح کرد: ۹۸ درصد اراضی منابع طبیعی گیلان به نام دولت حفاظت می‌شود.

وی از اجرای طرح جنگل‌کاری در ۴۰۰ هکتار از اراضی گیلان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی گیلان برای توسعه جنگل اجرایی شده است.

زارع کشور را دارای ۱۴ میلیون هکتار جنگل عنوان کرد و افزود: گیلان در این زمینه رتبه ۱۱ کشور را دارد و باید توسعه فضای جنگلی بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در این هفته ۱۵۰ هزار هکتار را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم تا نهال‌کاری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تولید یک‌میلیون نهال در این استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ هکتار در شرکت شفارود نهال‌کاری انجام شد و ۴۰۰ هکتار دیگر نیز با مشارکت مردم در مناطق بالادست و مرتع‌داری نهال کاشت شده است.

وی از نهال‌کاری یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی گیلان خبر داد و یادآور شد: توسعه جنگل‌کاری از جمله برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه