ناوشکن پیشرفته “دماوند” از بندر انزلی به نیروی دریایی ارتش ملحق شد

ناوشکن پیشرفته عملیاتی و آموزشی “دماوند” که ساخته دست متخصصان جمهوری اسلامی ایران است، با حضور مقام های بلندپایه کشوری از بندر انزلی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

ناوشکن پیشرفته “دماوند” از بندر انزلی به نیروی دریایی ارتش ملحق شد

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت هشت دی نیوز، ناوشکن پیشرفته عملیاتی و آموزشی “دماوند” که ساخته دست متخصصان جمهوری اسلامی ایران است، صبح امروز از بندر انزلی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ملحق شد

در این مراسم مقام‌ های بلند پایه کشوری از جمله امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

ناوشکن دماوند شعاع عملیاتی اش به حدی است که پاسخگوی تمام مأموریت‌های نیروی دریایی در دریای خزر می باشد.

۵۶۴۶۵

این ناوشکن دارای چابکی و قدرت رانشی بیشتری نسبت به ناوشکن جماران است.

صنایع شهید تمجیدی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری بیش از ۷۰۰ مرکز صنعتی، پژوهشی، دانشگاهی، کلیه مراحل طراحی، ساخت و به آب اندازی ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند را برعهده داشتند.

سطح فناوری‌های به کار رفته در این ناوشکن بسیار بالاست و دارای سامانه‌های خاصی می باشد که برای نخستین بار بر روی ناوشکن دماوند نصب گردیده است.

روند ساخت این ناوشکن تقریباً نصف مدت‌ زمان ساخت ناوشکن جماران به طول انجامید.

لازم به ذکر است که «دماوند» دومین ناوشکن از سری ناوشکن‌ های کلاس موج است که اولین نمونه آن سال ۸۸ توسط فرمانده معظم کل قوا به نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

 damavand

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه