موشک کروز زمینی «سومار» رونمایی شد/ تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر و قیام به سپاه

با حضور سردار دهقان و سردار حاجی‌زاده مراسم رونمایی و تحویل‌ موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

موشک کروز زمینی «سومار» رونمایی شد/ تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر و قیام به سپاه

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، مراسم رونمایی و تحویل دهی موشک های کروز زمینی سومار و تحویل دهی انبوه موشک های بالستیک دوربرد زمین به زمین  قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

دهقان در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح و ارائه نسل جدیدی از سلاح های پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری های پیچیده و نوین در حوزه های ناوبری، پیش رانش و سازه برخوردار است، گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وزیر دفاع همچنین از تحویل انبوه موشک های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبرداد.

سردار دهقان گفت: این موشک‌ها توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.

وی با بیان اینکه همه این موشک ها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضا طراحی و ساخته شده است، افزود: بدون تردید این دستاوردهای مهم که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح صورت گرفته است ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می شود.

سردار دهقان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود می افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع به ویژه سازمان صنایع هوافضای این وزارتخانه، این دستاوردهای بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک کروز زمینی سومار در مقایسه با تولیدات قبلی ویژگی های متفاوتی را از لحاظ برد و دقت اصابت دارد.

دهقان افزود: امروز این توفیق برای فرزندان عزیز ملت ما و سربازان مقام معظم رهبری در زمینه دستاوردهای اخیر در حوزه تحقیقات و تولید است که تقدیم نیروهای مسلح شد.

وی گفت: موشک کروز زمینی محصولی جدید است که از ویژگی های متمایزی در مقایسه با قبل در سیستم‌های کنترل، سازه و پیشران برخوردار است و یکی از نقاط افتخارآمیز است که اثر بسیار تعیین کننده ای در ارتقای توان دفاعی کشور دارد.

سردار دهقان افزود: این موشک در هدف گذاری بسیار موثر است و از این بابت به همکارانمان خدا قوت می گوئیم.

وی در پایان گفت: در سال آینده سطوح بالاتری از این موشک‌ها با برد و دقت بالا، قدرت تخریب کنندگی و تاکتیکی را تحویل خواهیم داد و این امر دائم، مستمر و پایدار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه