۵۰۰۰ امدادگر هلال احمر گیلان در طرح نوروزی مشارکت می‌کنند

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: در طرح نوروزی این جمعیت از ۲۷ اسفند به مدت ۲۰ روز پنج‌هزار امدادگر هلال احمر این استان فعال می‌شوند.

۵۰۰۰ امدادگر هلال احمر گیلان در طرح نوروزی مشارکت می‌کنند

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا خصوصی‌ثانی صبح امروز  در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفر با بیان اینکه افزایش میل سفر به گیلان با وجود آزاد راه و نزدیکی به پایتخت  و واقع شدن در منطقه جغرافیای زیبا و خوش آب و هوابا آغاز بهار و تعطیلات افزایش می‌یابد، اظهار داشت:  تعداد زیادی از هموطنان از سراسر کشور در ایام نوروز به این استان سفر می‌کنند.

وی افزود: هلال احمر گیلان،به منظور ایجاد و حفظ آرامش و ارائه مطلوب خدمات امدادی و آموزشی،  تدابیر و تمهیدات ویژه ای  از جمله تربیت نیروی انسانی متخصص با  آموزش‌های به روز و مکرر، افزایش تجهیزات پیشرفته  امدادی و پایگاه‌های سیار و موقت در نقاط پر خطر اندیشیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اعلام افزایش ۳۵ درصدی تجهیزات و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری گفت : بیش از۵ هزار از اعضای نجاتگر و امدادگر، جوان، داوطلب با حضور در پایگاه‌های ثابت ، سیار و موقت همچنین مرکز شعب استان از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین آماده خدمت رسانی به مسافرین و همشهریان هستند.

خصوصی‌ثانی تصریح کرد:در حوزه امداد و نجات ۵۱ پایگاه بین شهری ثابت، سیار و موقت جاده ای، کوهستان، دریایی ، سه مرکز ویژه  پایگاه هوایی، مرکز کنترل عملیات و  مرکز آنست مربوط به سگ‌های تجسس و ۴۲ جایگاه نماز  آماده ارائه خدمات به مسافران است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان ۳۳ پایگاه راهنمای مسافرین ، ۱۶ خیمه دوستدار کودک و ۸ خیمه نماز و ۵ ایستگاه سحاب در حوزه داوطلبان مشارکت برای اجرای طرح نیابت دلجویی از سالمندان و نیازمندان در حوزه  درمان نیز با استقرار تیم درمان اضطراری واقع در درمانگاه صلح هلال احمر و ۱۶  شعبه  هلال احمر در سراسر استان  آماده ارائه خدمات امدادی به مسافرین و همشهریان است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، گفت: ۳۷۵۹ نجاتگر و امدادگر و ۸۰۰ عضو جوان، ۴۰۰ داوطلب و ۶۴ پزشک و پیراپزشک در قالب ۱۶ تیم چهار نفره در سراسر استان به افراد آسیب دیده و نیازمند خدمات امدادی خدمت رسانی می کنند.

خصوصی‌ثانی افزود: نجاتگران و امدادگران در حوزه امداد و نجات در پایگاههای ثابت و موقت به صورت شبانه روزی و در پایگاههای سیار از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و در حوزه‌های جوانان و درمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب آماده ارائه خدمات است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه