مردم نگرانند که دولت پدرخوانده داشته باشد

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه دخالت در امور دولت توسط هر فردی، اقدامی مذموم و ناپسند است، گفت: بین مردم مطلبی به صورت طنز درآمده که نکند دولت پدرخوانده داشته باشد.

مردم نگرانند که دولت پدرخوانده داشته باشد

به گزارش ۸دی نیوز، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی مبنی بر اینکه تاخیر در انتخاب استانداران به صلاح مردم نیست، اظهار داشت: هر دولتی اختیاراتی دارد که این اختیارات، طبق قانون اساسی با انتخاب مردم و نظر ملت، به دولتی مشخص با افراد مشخص سپرده می‌شود، لذا اگر افرادی بخواهند برای دولت تعیین تکلیف و یا شیوه و روشی را به دولت تحمیل کنند، طبیعتاً موجب محروم شدن مردم از پاسخگویی دولت می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دخالت در کار دولت توسط هر فردی به دلیل محروم شدن مردم از پاسخگویی دولت اقدامی مذموم و ناپسند است، افزود: این اقدامات نباید انجام شود به ویژه اینکه هم‌اکنون مطلبی در ذهن مردم شکل گرفته که فردی با حالت دستوری، فرمان‌هایی را به دولت می‌دهد، در جامعه و بین مردم نیز این موضوع به صورت طنز درآمده که نکند دولت پدرخوانده دارد و فرد دیگری پشت صحنه حضور دارد که مسیر دولت را تنظیم می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه به نظرم این گونه اقدامات برای هیچ کس خوب نیست، تصریح کرد: این گونه دخالت‌ها نه برای دولت، نه برای مردم و نه برای نظام مناسب نیست و همان‌طور که توسط همه اقشار جامعه این دخالت‌ها محکوم و نسبت به آن ابراز نگرانی می‌شود، بایستی توسط دولت هم جدی گرفته شود و به نظرم رئیس‌جمهور باید نسبت به این مسئله موضع‌گیری کند چون او توسط افرادی که خارج از دولت هستند، مورد خطاب قرار می‌گیرد و عملاً نیز این افراد در امور قوه مجریه دخالت می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید نسبت به این مسئله موضع‌گیری کند که آیا دولت به این افراد وابسته و مرید و مدیون آنهاست یا اینکه پشت صحنه مسائلی وجود دارد که ملت از آن بی‌خبرند و موجب شده آنان امروز این چنین در امور قوه مجریه دخالت کنند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم باید در این زمینه شفاف‌سازی انجام و از رئیس دولت نیز سؤال شود که نظر شما درباره این گونه اظهارنظرها و مداخلات در امور دولت چیست؟

افکار نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه