می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم

در بحث از مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز حصول توافقی در این زمینه میان ایران و غرب، بحث برداشته شدن تحریم های وضع شده علیه ایران، همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه بوده است. در این میان، برخی منابع صهیونیستی مدعی شده اند اوباما طی گفت و گویی با نتانیاهو از عزم خود برای کاهش تدریجی تحریم های ایران خبر داده است.

می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم

به گزارش ۸دی نیوز، در بحث از مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز حصول توافقی در این زمینه میان ایران و غرب، بحث برداشته شدن تحریم های وضع شده علیه ایران، همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه بوده است. در این میان، برخی منابع صهیونیستی مدعی شده اند اوباما طی گفت و گویی با نتانیاهو از عزم خود برای کاهش تدریجی تحریم های ایران خبر داده است.

پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم اسرائیل مدعی شده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اخیراً به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته دولت آمریکا قصد دارد روند برداشتن تدریجی تحریم های اقتصادی ایران را آغاز کند.

این سایت که مدعی است خبر فوق را از منابع خود در واشنگتن و تل آویو به دست آورده، می افزاید این روند برداشته شدن تحریم ها، چندان چشمگیر و قابل توجه نیست، اما از شامل تحریم های «اساسی» خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل تنها متحد آمریکاست که پیش از اجرای این تصمیم از آن آگاه شده و تنها دولتی است که از جزئیات توافقات مقدماتی ایران و آمریکا در موضوع هسته ای نیز آگاه شده است. نه کشورهای اروپایی و نه متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس، هیچ یک از چنین تصمیمی مطلع نشده اند.

به نوشته این سایت، جزئیات تصمیم آمریکا زمانی آشکار خواهد شد که در قالب پیشنهادهای این کشور در مذاکرات چند روز آینده ایران و ۱+۵ در ژنو بر روی میز قرار داده شود.

از سوی دیگر، دبکا می نویسد چند تن از دیپلمات های انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهای اروپایی، شب گذشته به بیت المقدس سفر کرده اند. گفته شده که سفر این دیپلمات ها با هدف بحث درباره آخرین تحولات در موضوع ایران بوده، اما در حقیقت این افراد به منظور دریافتن محتوای پیام اوباما به نتانیاهو این سفر را انجام داده اند.

منبع: تابناک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دانشجوی بیدار
خداروشکر که تحریمها کم میشه و ارزونی رو می چشیم . دمت گرم دکتر روحانی قهرمان
در حاشیه