استفاده قلیان در سفره خانه های سنتی و اماکن عمومی ممنوع شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان گفت: استفاده قلیان از ۱۵ اسفند ماه جاری در سفره‌خانه‌های سنتی و اماکن عمومی گیلان ممنوع است.

استفاده قلیان در سفره خانه های سنتی و اماکن عمومی ممنوع شد

به گزارش هشت دی نیوز، سرهنگ رضا محمدزاده رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف بالا بردن ضریب امنیتی، از بین بردن محل پاتوق اراذل و اوباش، برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و ایجاد امنیت به مرحله اجرا در می آید.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان نیروی انتظامی براساس قانون حافظ نظم عمومی در همه عرصه های اجتماع در جامعه می باشد افزود: نیروی انتظامی در هر جایی که امنیت و احساس امنیت در جامعه مختل گردد و نارضایتی برای خانواده ها در برداشته باشد در چهارچوب ضوابط، موظف به برخورد می باشد.

سرهنگ رضا محمدزاده با اشاره به اینکه ارائه قلیان در هیچ یک از رسته های شغلی لحاظ نشده در کد آی . سی . کی قانون نظام صنفی نیز به عنوان رسته شغلی قید نگردیده، ادامه داد:  در این راستا برابر هیئت عالی نظارت کشور به سازماندهی صنعت و معدن استان در سازمان صنعت و معدن جلسه ای منعقد و جمع آوری آن با رای اکثریت اعضاء مصوب و به استانداری و فرمانداری شهرستانهای استان ابلاغ شد.

سرهنگ محمدزاده با اعلام اینکه  اتحادیه های مرتبط پس از اطلاع رسانی از طریق پیامک و تعهد کتبی ملزم به جمع آوری قلیان ها تا ۱۵ اسفند از سفره خانه های سنتی و امکنه های عمومی هستند بیان داشت: پس از تاریخ مقرر در صورت اعلام اتحادیه به نیروی انتظامی و اماکن مبنی بر عدم جمع آوری بر اساس ماده ۲۸ ، برخورد قانونی با واحد صنفی معمول و  با اعلام  مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به نیروی انتظامی به استناد ماده ۱۳ و ۱۴ قانون جامع دخانیات و آئین نامه های مرتبط نیروی انتظامی آمادگی و برخورد این معضل اجتماعی را که موجبات ناراحتی و دغدغه هایی برای خانواده ها فراهم آورده، خواهد داشت.

محمدزاده در پایان با اشاره به این که این طرح با هدف مقابله با تخلفات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام شده است، تأکید کرد: برابرقانون جامع کنترل و مبارزه بادخانیات مصوب سال ۸۵ و آئین نامه اجرایی مصوب سال ۸۶، عرضه قلیان در اماکن عمومی از جمله قهوه خانه ها ممنوع می باشد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان درخاتمه با تقدیر و تشکراز زحمایت دستگاه قضائی و شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد: پلیس با اقتدار تمام و باتلاش جهادی با هرگونه تهدیداجتماعی برابرقانون رفتارخواهد کرد و برای تحقق جامعه ای ایمن و سالم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

به گفته وی، شهروندان می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را ازطریق شماره ستاد خبری اداره نظارت براماکن عمومی گیلان به شماره ۲۱۸۳۴۸۴  اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه