برگزاری اولین جشنواره اقوام ایرانی در گیلان با حضور ۱۰استان کشور

اولین جشنواره اقوام ایرانی در گیلان با حضور ۱۰استان کشور به مدت ۱۰ روز در میدان امام (ره)شهر تالش و مجموعه گردشگری ساحلی قروق در ایام تعطیلات نوروز۹۴ برگزار می شود.

برگزاری اولین جشنواره اقوام ایرانی در گیلان با حضور ۱۰استان کشور

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از مریان خبر، جلسه برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ و اقوام ایران زمین و نمایشگاه محصولات بومی سنتی به ریاست معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری تالش پیش از ظهر روز یکشنبه ۱۰ اسفند در محل فرمانداری تالش تشکیل گردید.

در این جشنواره که ‌ با دعوت از گروههای هنری و آیینی استان‌‏های گیلان، آذربایجان، بوشهر، لرستان، خوزستان و کردستان، خراسان جنوبی  انجام می شود برنامه هایی تدوین شده است تا این گروهها  به معرفی فرهنگ اقوام ایرانی  بپردازند .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خاطر نشان کرد : این جشنواره که با تلاش شرکت نمایشگاهی آتیه‏سازان مهر امید با همکاری اداره‏ میراث فرهنگی، صنایع‏‌دستی و گردشگری گیلان و شهرداری ،ادارات: صنعت ،معدن وتجارت ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ،شورای اسلامی شهر تالش و فرمانداری برگزار می شود .

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران در روزهای پایانی سال جاری وایام عید  اجرای این جشنواره از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۴ در محل میدان امام (ره) شهر تالش و قروق برگزار خواهد شد .

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری تالش گفت : این جشنواره در دو بخش از ۲۸اسفند آغاز می شود ولی بمناسبت تقارن با ایام فاطمیه دوم بخش اجرای برنامه توسط گروههای آیینی استانهای مختلف کشور از   ۵ فروردین آغاز شده و نمایشگاه صنایع بومی وسنتی از ۲۸ اسفند لغایت ۱۵فروردین دایر خواهد بود .

سید محمدی گفت: یکی از بخش‏های جذاب این جشنواره وجود ۵۰ غرفه از سوغات و غذاهای محلی استان‌های کشور است که می‌‏توان همه سوغات متنوع کشور را در این جشنواره ۱۵ روزه دید و خریداری کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش گفت: صنایع دستی از جمله صنعت ها و حرفه هایی است که در اقتصاد خانوارها و جامعه بسیار موثر است.

وی گفت : فرهنگ توجه به صنایع دستی در سطح استان باید به تدریج رونق یابد و بر اساس نیاز بازار باید صنایع دستی ارتقاء یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه