ویژه برنامه‌های فرهنگی مشارکتی در خانه محلات رشت برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت: ویژه برنامه‌های فرهنگی مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی این استان در خانه محلات رشت برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی مشارکتی در خانه محلات رشت برگزار می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا قانع صبح امروز در نشست کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و یا برنامه‌های ابتکاری و پیشنهادی از وجود سازمان های مردم نهاد و تشکل های مختلف مردمی استفاده می‌کند و از طرح و برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه‌ی آنها استقبال می‌کند

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت از اجرای این برنامه‌ها افزایش روحیه‌ نشاط، شادابی و ایجاد حس خودباوری در شهروندان است، افزود: هر چه تنوع برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی بیشتر باشد افراد و قشرهای مختلف اجتماعی درگیر این برنامه‌ها می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت گفت:سال آینده برنامه‌های خوبی برای ایجاد خانه‌های محلات انجام می‌شود که خانه‌های محلات می‌تواند یکی از پایگاه های مهم مشارکت مردمی در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باشند و خوشبختانه این رویکرد در برنامه‌های شهرداری رشت وجود دارد که این خانه‌ها با محوریت برگزاری کلاس های آموزشی، هنری و فرهنگی با استفاده از مربیان در مجرب ایجاد شوند.

قانع تصریح کرد: برنامه‌هایی که در خانه‌ محلات برگزار می‌شود با مشارکت نهادها و دستگاه های مختلف از جمله دفتر امور بانوان استانداری گیلان، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی این سازمان از موازی کاری با دیگر نهادها جلوگیری گردد گفت: انجمن ها و کارگروه های مختلفی اعم از انجمن قرآن و عترت، موسیقی، نمایش، شعر، هنرهای تجسمی و فیلم دیجیتال در این سازمان در حال فعالیت هستند.

مدیر بودجه شهرداری رشت نیز در این نشست با تأکید بر اینکه سال آینده همه‌ی برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی، مناسبت ها و مراسم با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می‌شود، گفت: سال ۹۴ هیچ برنامه‌ی فرهنگی – اجتماعی یا مرسم و همایشی را خود شهرداری مرکز یا مناطق اجرا نمی‌کنند.

احمدرضا حق‌بین افزود: نظر اعضای شورا این است که مراسم مختلف اعم از اعیاد، عزداری ها، همایش ها از جمله همایش هایی مانند «روز زن» و امثال آنها با در نظر گرفتن اعتبار لازم برای هر برنامه به وسیله‌ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت انجام شود گفت: ما این موضوع را در ضوابط بودجه‌ی سال آینده نیز لحاظ کرده‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه  برنامه‌ها مشخص هستند و ردیف اعتبارات هم معلوم مشکلی پیش نمی‌آید و برنامه‌ها از انسجام بیشتری برخوردار است،  خاطرنشان کرد: در ضوابط بودجه‌ سال ۹۴ هم قید کرده‌ایم که هر گونه مراسم و همایش باید با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه