جهت یادآوری: مسئولان فرهنگی گیلان! از روز چهارشنبه “ایام فاطمیه” شروع می شود!

این آقایانی که تنها نام “فرهنگی” بر پست و صندلی خود دارند گاهی اوقات نشان می دهند که انگار تاریخ شهادت و مناسبت های مذهبی یادشان رفته و به خودشان حتی زحمت سیاه پوش کردن محوطه اداره و خیابانهای شهر را در این ۲۰ روز نمی دهند!

جهت یادآوری: مسئولان فرهنگی گیلان! از روز چهارشنبه “ایام فاطمیه” شروع می شود!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هشت دی نیوز، ایام شهادت دخت گرامی پیغمبر اسلام(ص) بانوی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا(س) که به “ایام فاطمیه” معروف است از روز چهارشنبه ۱۳ اسفند آغاز می شود و تا روز ۴ فروردین ادامه دارد.

اهمیت ایام شهادت آن حضرت به قدری است که مقام معظم رهبری فرمودند: بنده حوائج یک ساله خود را در ایام فاطمیه می گیرم.

مسلمانان و شیعیان سراسر جهان همانند سالهای گذشته این ایام را با شرکت در مراسمات مذهبی و سوگواری در عزای مادر سادات ماتم گرفته و محضر امام زمان(عج) تسلیت عرض می کنند.

مردم شریف و متدین جمهوری اسلامی ایران و هیأت های مذهبی نیز به رسم ادب محضر پیشگاه مقدس ائمه اطهار علیهم السلام، جلوتر از مسئولین فرهنگی ادارات و نهادها اقدام به فضاسازی شهری و مهیا کردن محله ها برای برگزاری مراسم های عزاداری می نمایند.

در استان گیلان و شهر رشت هم مشاهده می شود که بسیاری از جوانان ولایی و مومن جامعه با شور و حال فاطمی و معنوی خود آماده برگزاری هرچه با شکوهتر مراسمات در مساجد و حسینیه ها هستند.

این عاشقان اهل بیت(ع) علی رغم مشکلات مالی زیادی که هیأت هایشان دارد اما ذره ای بی خیال این عرض ارادت ها و عزاداری ها نمی شوند و علاوه بر برگزاری مراسمات پیشواز شهادت، همواره با تأسی از نائب امام زمانشان مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که ایام فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد.

حال با این همه شور و حالی که مردم برای برگزاری مراسمات سوگواری این بانوی بزرگوار دارند، متاسفانه گاهی اوقات بی خیالی و بی اهمیتی زیادی از برخی مسئولان فرهنگی استان گیلان دیده می شود!

این آقایانی که تنها نام “فرهنگی” بر پست و صندلی خود دارند گاهی اوقات نشان می دهند که انگار تاریخ شهادت و مناسبت های مذهبی یادشان رفته و به خودشان حتی زحمت سیاه پوش کردن محوطه اداره و خیابانهای شهر را در این ۲۰ روز نمی دهند!

fatemiye

چیزی که مردم دین دار و با فرهنگ استان ما را بیش از حد ناراحت و دلسرد می کند این است که می بینند برخی متولیان فرهنگی گیلان آنقدری که با پول بیت المال از کنسرتهای موسیقیِ مسئله دار، جشنواره های تئاتر مختلط و… حمایت می کنند، از هیأت های مذهبی و برنامه هایشان حمایتی صورت نمی گیرد و هزینه های فرهنگی خود را صرف موارد غیر ضروری می کنند!!!

آنان با تعجب و نگرانی شدید می گویند چرا باید به هر نقطه ای از شهر که نگاه می کنیم، تبلیغات و بنر کنسرت های موسیقی و … را مشاهده نمائیم؟! مگر مدیران اجرایی ما رنگ و بویی از هیأت ها ندارند؟!

حال با توجه به تقارن ۴ روز آخر ایام فاطمیه با عید نوروز، انتظاری که این عاشقان اهل بیت(ع) از مسئولان فرهنگی و مربوطه خود دارند، ضمن فضاسازی و زمینه سازی مناسب برای حفظ حرمت این ایام، این است که در حد توان خود و مجموعه شان از جان و مال مایه گذاشته و همگام با هیأت های مذهبی در جهت پیشرفت فرهنگی استان و شهر بکوشند و بی خیالی را کنار بگذارند.

از آنجایی که متاسفانه سال گذشته بعضا شاهد کم کاری های فراوانی در سیاه پوش کردن فضای شهر برای شهادت حضرت زهرا(س) بودیم، امیدوار هستیم مسئولان محترم فرهنگی که به صندلی های امانتی خود تکیه زدند، علاوه بر عدم صدور مجوز و برخورد شدید با برگزاری کنسرت های موسیقی و…، در فکر آخرت خود بوده تا شرمنده ائمه معصومین(ع) در روز قیامت نشویم.

هنگامی که سالهای گذشته انتقادی به بی تفاوتی برخی مسئولان استان نسبت به ایام عزاداری اهل بیت(ع) مطرح می کردیم، بعد متوجه می شدیم اصلا یادشان نبوده که شهادتی هم در پیش است!، به همین دلیل صرفا جهت یاد آوری عرض می کنیم: مسئولان فرهنگی گیلان! از روز چهارشنبه همین هفته ایام فاطمیه شروع می شود و تا ۴ فروردین ادامه دارد…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن
الحق که حرف دل ما رو زدی ۸دی... ممنونیم
مازیار
زشته برادر من مسئولین باید این دم عیدی کنسرت خوانند های معروف رو تبلیغ کنه حالا اون چند روز عید یه چیز می نویسن .
علیرضا
عدم پایبندی به ارزشهای دینی یک چیزه اما بی ادبی به ساحت معصومین خصوصا حضرت صدیقه کبری یک گناه مضاعف مسولین و مردم مواظب باشن خواسته یا ناخواسته به بهانه ایام عید در روزهای عزای اهل بیت خود ر‌و خسران زده دنیا و آخرت نکنند
من مردمم
از کار فرهنگی شما هم سپاسگذاریم با این مطلع شعر تون!! نتیجه اخلاقی اینکه هیاتی ها اهل دعوا مرافه شکایت و شکایت کشی هستند؟؟؟
مری در پاسخ به من مردمم
هیچ کس سر عقایدش با کسی شوخی نداره برادره من
بچه
ایام فاطمیه که بهانست...شماها کلا از بیخ با کنسرت مشکل دارین
در حاشیه