هکر ایرانی تحت تعقیب امریکا در ترکیه به دام افتاد

یک هکر ایرانی که میلیون‌ها سهام شرکتی در امریکا را هک کرده بود در استانبول ترکیه دستگیر شد.

هکر ایرانی تحت تعقیب امریکا در ترکیه به دام افتاد

به گزارش سرویس حوادث هشت دی نیوز به نقل از ایران، نیما گلستانه هکر ایرانی که به جرم هک منابع مالی شرکتی خصوصی در ایالات متحده امریکا از سوی پلیس فدرال امریکا (FBI) تحت تعقیب قرار داشت در هتلی واقع در میدان سلطان احمد استانبول دستگیر شد.

 

براساس اطلاعات به دست آمده در پی شکایت شرکتی خصوصی در ایالات «ورمونت» امریکا مبنی بر هک میلیون‌ها دلار سهام این شرکت، پلیس فدرال امریکا همراه سازمان سیا تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده بودند.  در پی تحقیقات مشترک CIA با FBI شخص ایرانی به نام نیما گلستانه متهم به هک سهام این شرکت امریکایی شد.

 

با تلاش‌های پلیس فدرال امریکا «اعلان قرمز» درخصوص نیما گلستانه صادر شده و پس از آنکه مشخص شد این فرد از امریکا خارج شده است، بدین وسیله پلیس بین‌الملل (اینترپل) وارد این پرونده شد. اینترپل نزدیک به ۳ ماه تحقیقات خود در تمام نقاط جهان را آغاز کرده بود که بعد از ۳ ماه سرنخ  وی در کشور ترکیه پیدا شد.

 

گلستانه که در هتلی واقع در حوالی مسجد سلطان احمد شهر استانبول اقامت داشت تحت تعقیب قرار گرفته و با عملیاتی که پلیس ترکیه ترتیب داد، دستگیر شد. وی که به زندان «مال‌تپه» ترکیه منتقل شده  قرار است در عرض ۶۰ روز به پلیس فدرال امریکا تحویل داده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه