عکس یادگاری همزمان با بی‌حجاب‌ها و باحجاب‌ها + تصاویر

ضروری به نظر می رسد تا یاد و خاطره مهدی طحانیان گرامی داشته شود، نوجوان ۱۳ ساله ای که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت ۱۳۶۱ به اسارت دشمن بعثی درآمد

عکس یادگاری همزمان با بی‌حجاب‌ها و باحجاب‌ها + تصاویر

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین، هفته گذشته طی دو روز متوالی، دو اتفاق جالب و البته کاملا متفاوت در دو نقطه از کشورمان به وقوع پیوست که بازخوانی مکتوب و تصویری این دو، خالی از فایده نخواهد بود.

اتفاق نخست مربوط می شود به روز سه شنبه، ۵ اسفندماه در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد، جایی که سالن برگزاری مراسم مملو از دانشجویان و جوانانی شده بود که آمده بودند در یک جشن متفاوت و کم سابقه شرکت کنند؛ جشن چادری شدن دختران جوان.

این جشن که در حول یک بازیگر سینما و تلویزیون برنامه ریزی شده بود، با استقبال باشکوه جوانان دانشجو همراه شده بود. الهام چرخنده به عنوان هنرمندی که مدتی است پوشش چادر (حجاب برتر) را برای خود برگزیده، درصدد ایجاد موجی است تا بتواند دختران و زنان غیرچادری را به این پوشش دعوت کند و کمپینی حقیقی در این زمینه فعال شود.

تصاویر ذیل گویای اتفاقات رخ داده در این جشن بزرگ هستند:

index resized_919493_757 resized_919498_427 resized_919499_685 resized_919500_862

اما اتفاق دوم، فردای جشن چادری شدن جمعی از دختران دانشجو رخ داد؛ چهارشنبه ۶ اسفند، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد (پایتخت معنوی ایران). با تبلیغات بسیار، اولین پرواز مستقیم هامبورگ – مشهد در فرودگاه این شهر به زمین نشست و مسئولان مختلف با دسته های گل به استقبال کادر پرواز آلمانی آمدند.

با بازشدن در هواپیما، حضور بدون حجاب کادر پرواز بر پلکان هواپیما موجب تعجب اولیه تعدادی از حاضران شد اما مسئولانی که آمده بودند تا به هر قیمت خوشامدگویی خود را به صورت چهره به چهره به اطلاع مهمانداران برسانند، بی آنکه خم به ابرو آورند، از پله ها بالا رفته و ضمن گرفتن عکس یادگاری با زنان بی حجاب، شاخه گل به آنان تقدیم کردند!

تصاویر ذیل نیز گویای اتفاقات مشهد است:

۱۴index in5dex in54dex in544dex

با واکنش سریع رسانه ها به این رفتار عجیب، بلافاصله دستگاه توجیه اقدامات مسئولان به کار  افتاد و با بیان اینکه “براساس قوانین بین المللی حاکمیت داخل پرواز قبل از پیاده شدن از هواپیما براساس قوانین کشور مبدا است اما در صورتی که کادر پروازی از هواپیما پیاده شوند باید قوانین کشور مقصد را رعایت کنند؛ از این جهت با توجه به اینکه کادر و میمهانداران این پرواز از هواپیما پیاده نشده بودند بنابراین قوانین کشور مبدا یعنی آلمان برای آنها جاری خواهد بود”!

مسئول مربوطه که افاضات فوق را در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته مطرح کرد، البته پاسخ نداد که براساس کدام قانون و فتوای شرعی، در داخل خاک کشورمان، مسئولان جمهوری اسلامی باید با زنان کاملا کشف حجاب کرده به صورت چهره به چهره روبرو شده و حتی با آنان عکس یادگاری نیز بگیرند؟!

وقوع این دو اتفاق با ۱۸۰ درجه تفاوت به فاصله دو روز در نجف آباد اصفهان و مشهد مقدس، گویای این نکته مهم است که در زمینه مسایل فرهنگی و مذهبی، اگر نگاه متمرکز، یکپارچه و جبهه ای بر مسئولان مختلف حاکم نباشد و رفتاری جزیره ای بر عملکرد مدیران سایه افکند، دچار انواع نابهنجاری های غیرمتعارف کنونی خواهیم شد که در یک شهر مذهبی، برای گرفتن عکس یادگاری با چند زن بی حجاب غربی متوسل به انواع توجیهات خواهیم شد و در سوی دیگر، برای چادری کردن چند دختر جوان، انواع و اقسام تلاش ها باید صورت گیرد.

به همین منظور، ضروری به نظر می رسد تا یاد و خاطره مهدی طحانیان گرامی داشته شود، نوجوان ۱۳ ساله ای که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت ۱۳۶۱ به اسارت دشمن بعثی درآمد و یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگاری که حجاب نداشت، برای مصاحبه شرط تعیین کرد و همرزمش علیرضا رحیمی، با خواندن این بیت معروف، او را مجبور به حفظ حجاب نمود: ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است / ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

in4101dex

لحظه‌ای که خبرنگار برای گرفتن مصاحبه از اسرای ایرانی در خاک عراق مجبور به حفظ حجاب شد

مهدی طحانیان و علیرضا رحیمی در خاک دشمن و در کشور بیگانه و با لباس اسارت، به جای توجیهات عجیب، قانون الهی را مقدم بر قوانین دست ساز بشر دانستند و به تکلیف شرعی خود عمل نمودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه