“حوزه” بازی روحانی در قم!

حسن روحانی در سخنرانی امروز خود در حرم حضرت معصومه (س) به شکل بی سابقه ای ۲۹ بار از کلمه “حوزه” استفاده کرد.

“حوزه” بازی روحانی در قم!
به گزارش هشت دی نیوز، سفر پرحاشیه رییس جمهو به قم، با یک سخنرانی قابل توجه از او همراه بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، حسن روحانی در سخنرانی امروز خود در حرم حضرت معصومه (س) به شکل بی سابقه ای ۲۹ بار از کلمه “حوزه” استفاده کرد.

تاکید عجیب روحانی بر کلمه “حوزه” در حالی است که در روزهای گذشته، حواشی متعددی از علت جلو افتادن سفر روحانی به قم مطرح شده بود. بر این اساس، به نظر می رسد انتقادات پرشمار و فزاینده مراجع تقلید از سیاست های فرهنگی دولت و شخص وزیر ارشاد، باعث شده بود تا روحانی دست به کار شده و با جابجایی برنامه دو سفر استانی به خراسان شمالی و قم، شخصا به دیدار مراجع برود.

سخنرانی امروز او و تاکید بر کلمه “حوزه” و نیز به کار بردن عباراتی چون “امروز دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند” را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.

روحانی علاوه بر این، در موارد متعددی تلاش کرد تا دل مراجع تقلید و علمای قم را نیز به دست آورد. او در بخشی از سخنرانی خود گفت: “من می‌خواهم به صراحت اعلام کنم، دولت به قم نیاز دارد. ما به نظریه‌پردازی‌های دینی و فقهی عالمان دین نیاز داریم. ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان و فرهیختگان از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم.”

به نظر می رسد تاکید ویژه روحانی بر نقش “حوزه” در دولت، تلاشی برای به دست آوردن دل مراجع تقلید باشد که در هفته های اخیر، رابطه آنها با دولت، به شکلی کم سابقه ای افول کرده بود. با این وجود هنوز معلوم نیست واکنش مراجع تقلید به اقدامات روحانی چیست و استقبال آنها از رییس جمهور چگونه خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه