جشن ازدواج ۵۰۰ زوج دانشجو در دانشگاه گیلان/ خطر پیر شدن جمعیت، ندای نائب امام عصر را بلند کرد

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، از برگزاری دو کارگاه پیرامون بحث جمعیت و مهارت زندگی برای این ۵۰۰ زوج دانشجو خبر داد.

جشن ازدواج ۵۰۰ زوج دانشجو در دانشگاه گیلان/ خطر پیر شدن جمعیت، ندای نائب امام عصر را بلند کرد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی هشت دی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نهاد رهبری در دانشگاه، متولی امور فرهنگی و مذهبی دانشجویان است، اظهارکرد: ازدواج به عنوان یک امر مقدس در راستای معنویت و استقرار فضای پاکی در جامعه، می تواند نقش مهمی راایفا کند.

 

وی با تصریح براینکه یکی از ابزارهای خطرناک و غیرمحسوس ناتوی فرهنگی، ضربه زدن و از بین بردن سنت ازدواج درجامعه است، تاکید کرد: بالارفتن سن ازدواج و بدتر از آن ترجیح تجرد بدون مسئولیت پذیری در بخشی از جوانان، یک زنگ خطراست، بنابراین جهت فرهنگ سازی و الگودهی و حساس سازی مراکز فرهنگی استان، جشن نمادین ازدواج ۵۰۰ زوج دانشجو را از سراسردانشگاه های گیلان روز جمعه برگزار می کنیم.

 

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، از برگزاری دو کارگاه پیرامون بحث جمعیت و مهارت زندگی برای این ۵۰۰ زوج دانشجو خبر داد، افزود: خطر پیرشدن جمعیت ایران، ندای استغاثه نائب امام عصر(عج) را بلند کرده است و همچنین آمارها نشان می دهد که گیلان ولایت مدار، پیرترین استان کشور است.

 

مهدوی شرکت و بهره مندی دانشجویان ازاین دو کارگاه را فرصتی برای جوان نمودن جمعیت توسط این زوج ها و یادگیری مهارت های زندگی عنوان کرد وگفت: نرخ رشد طلاق در ازدواج های دانشجویی، نسبت به ازدواج دیگر اقشار کمترین آمار را نشان می دهد.

 

وی اعلام کرد: برای اینکه این کمترین نرخ رشد طلاق به صفر برسد، باید جوانان با مهارت های زندگی آشنا شوند و آن را در اولویت قرار دهند و سعی کنند در حاشیه های تامین معاش زندگی، متن وحقیقت زندگی زیبا، پایدار و ماندگار گم نشود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان، با بیان اینکه با حضوراستادان دو کارگاه جمعیت و مهارت زندگی تا ظهر، در دانشگاه برگزارمی شود، خاطرنشان کرد: این دو کارگاه به صورت ابتکاری و اختصاصی، تنها در گیلان برگزار می شود و مراسم اختتامیه جشن ازدواج دانشجویی ساعت چهارده روز جمعه در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه امسال از سوی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور، تمامی زوج های دانشجویی به نوبت به زیارت مشهد مشرف می شوند، افزود: هزینه پذیرایی واسکان زوج های دانشجویی سراسر کشور، از جانب مقام معظم رهبری است وهمچنین درآنجا، کارگاه های مهارت همسر داری به صورت ملی برگزار می شود که ۵۰۰ زوج دانشجوی گیلانی نیز ازآن بهره مند می شوند.

 

وی گفت: دربرگزاری جشن ازدواج دانشجویان گیلان، از همکاری اداره ورزش وجوانان گیلان و بانک انصار استان گیلان بهره مند می شویم که در این راستا، کمک هزینه هایی ازجمله، ۵ میلیون ریال، به قید قرعه به تعدادی از زوج های جوان اهدا می شود.

 

استفاده از کارگاه های مهارت زندگی، آمار طلاق در ازدواج دانشجویی را پائین آورده است

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان تصریح کرد: پذیرش جوانان دانشجو، برای نیل به ازدواج به هنگام، آسان وپایدار، نشان می دهد، جوانان دانشجو برخلاف اولیاء وفضای جو اجتماعی، طالب تحقق ازدواج های آسان وارزان قیمت هستند.

 

حجت الاسلام مهدوی استفاده ازکارگاه های مهارت زندگی را درطیف دانشجویان مزدوج بیشتر از دیگر اقشاردانست و عنوان کرد: همین عامل باعث شده است که آمار طلاق در ازدواج دانشجویی جز پائین ترین آمارنسبت به دیگر اقشار باشد که دستگاه های متولی حوزه جوانان با الگو گیری از این کارگاه ها، می توانند نقش موثری برای مقابله با پدیده افزایش طلاق داشته باشند.

 

مراقبت های مصونیت بخش درفضای رسانه ای برای مقابله با افزایش طلاق ضروری است

 

وی برلزوم مراقبت های مصونیت بخش در فرهنگ سازی برای مقابله با افزایش طلاق در فضای رسانه ای تاکید کرد وافزود: نمی توان اعتراض خود را نسبت به عملکرد وزارت ارشاد در دادن مجوز به کتاب رمان غیر اخلاقی یک نویسنده افغانی پنهان داشت.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان گفت: به این کتاب در بسیاری از کشورها اجازه انتشارنداده اند.

 

ابراز نگرانی درخصوص برگزاری کنسرت های مختلط موسیقی

 

مهدوی با اشاره به برگزاری کنسرت های مختلط موسیقی که با فرهنگ ایرانی- اسلامی در تعارض است، تاکید کرد: هیچ نظارتی از سوی دستگاه های مسئول بر این کنسرت ها وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: برخی سایت ها ورسانه ها به دلیل غرض های انتخاباتی و منفعت های باندی برگزاری کنسرت های مغایر با اصول اسلامی را، انعکاس می دهند وبه عنوان یک هنجارعمومی وعادی، عرف سازی می نمایند که انتظار می رود، مسئولین، علماء و مدیران فرهنگی و دینی در راستای پاسداری ازحریم دین و حیا وارد معرکه شده و نهیب وهشدارهای ناصحانه خود را دریغ ننمایند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان، با تاکید بر اینکه آنچه که درقالب جشن های رسمی مانند جشنواره فیلم و موسیقی فجر انجام می شود، باید مطابق شرع و موازین اخلاق اسلامی باشد، افزود: نباید نسبت به ناهنجاری و هنجارشکنی های عده ای در کسوت های مختلف هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران بی تفاوت بود و اغماض نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه