موافق شهردار غیربومی نبودم و برای اثبات عقیده خود مقاومت کردم

سخنگوی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شهردار بومی شناخت کافی و بیشتری از شهر دارد گفت: بنده اعتقادی به شهردار غیربومی نداشتم و موافق شهردار غیر بومی نبودم و برای اثبات عقیده خود مقاومت نیز کردم.

موافق شهردار غیربومی نبودم و برای اثبات عقیده خود مقاومت کردم

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز  با  توجه به انتقاداتی که  از گوش و کنار شهر در خصوص انتخاب شهردار جدید رشت به گوش می رسد انتقاداتی که محور اصلی آن “بومی نبودن” شهردار جدید است گفت: به نظر اعضای شورای شهر احترام می‌گذارم چرا که شهردار جدید با کسب ۱۱ رای از اعضای شورای چهارم انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه ۴ نفر از اعضای شورا به شهردار غیر بومی رای ندادند و با تاکید بر اینکه  قطعا شهردار بومی شناخت کافی و بیشتری از شهر دارد اظهارکرد: من خود به شخصه اعتقادی به شهردار غیربومی نداشتم و موافق شهردار غیر بومی نبودم و برای اثبات عقیده خود مقاومت نیز کردم اما نباید فراموش شود که شورا متکی بر اراده جمعی است و شهردار جدید از ۱۱ نفر از اعضای شورا رای اعتماد کسب کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت  با این توضیح که با توجه به اینکه اعضای شورای شهر رشت همگی جوان بودند انتظارات مردم که منتخبین این جمع جوان و متخصص هستند به این سمت می رفت که شهردار جوانی برگزینند بیان کرد: البته سن شهردار خود به عنوان یک مزیت در بهره گیری از تجربیات ایشان مطرح است و می توان از تجربیات شهردار منتخب در مدیریت شهری به نحو احسن بهره گرفت.

shirzad

شیرزاد با بیان اینکه برای شهردار جدید آرزوی موفقیت و توفیق دارم و با اشاره به زمان بندی که  شهردار جهت اجرای کارها و برنامه های خود به شورا اعلام خواهد کرد افزود: کارهای کوتاه مدت مانند جمع آوری آبهای سطحی، چاله و چوله های خیابانها و معابر شهر، ساماندهی سد معبر سرلوحه فعالیتهای شورا خواهند بود.

سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر رشت با تاکید بر اینکه شورای اسلامی کلان شهر رشت به عنوان نهاد نظارتی و قانون گذار در سطح شهر پیگیر مطالبات شهروندان خواهد بود افزود: امیدواریم در یک پروسه زمانی که شهردار منتخب کلان شهر رشت برای انجام کارها و برنامه های خود به شورا اعلام می کنند خبرهای خوبی به گوش مردم شهر رشت برسد.

لزوم بستر سازی برای ایجاد درآمد پایدار شهری

وی لزوم دارا بودن شهرداری ها به درآمدهای پایدار شهری را مورد تاکید قرار داد و با بیان این مطلب که  ایجاد درآمدهای پایدار نیاز به رویکرد جدید نسبت به امور شهر دارد از شهردار جدید خواست تا راه های درآمد زایی  پایدار ی را برای شهر رشت ایجاد نماییم .

عضو شورای شهر رشت با اظهار امیدواری از اینکه غنی بودن شورای چهارم کلان شهر رشت نیروهای متخصص و نیز تجربیات شهردار منتخب  در امور مدیریت شهری می تواند در توسعه شهر و ایجاد درآمدهای پایدار شهری باعث موفقیت شود تاکید کرد: شورای چهارم کلان شهر رشت از شهردار می خواهد که در این زمینه بستر سازی لازم را ایجاد نماید .

ایجاد دهکده کودک (مجتمع کودک)در کلان شهر رشت

وی در پایان با بیان اینکه کودکان شهر رشت جا و مکان فرهنگی خاص متعلق به خود ندارند، پی گیری فعالیتهای مربوط به کودکان و نوجوانان را از وظایف سیاستگذاران و مسئولان اجرایی عنوان کرد و در ادامه از پی گیری های شورا و دریافت قول از مدیران شهری  برای ایجاد دهکده کودک (مجتمع کودک)در کلان شهر رشت خبرداد و افزود: شورای چهارم کلانشهر رشت دست سرمایه گذارانی که در این زمینه یاریگر ما باشند را به گرمی می فشارد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اميري نيا
اتفاقا بايد شهردار رشت غير بومي باشد و انتخاب شورا نيز بسيار صحيح و عاقلانه بود. شهردار بومي به سرنوشت شهردارهاي قبل دچار مي شود و عاقبتش مي شود بدهكاري به اين و آن و آخرش هم اختلاس و زندان و محاكمه و .... خانم سخنگو هم بدانند كه در اظهار نظرهاي خود بايد كمي احتباط كنند.
رشتی در پاسخ به اميري نيا
ما دیگه از دست سیاسیون استان خسته شدیم. اون وقتی که یه شخص غیر بومی در استان بود و خیلی هم خوب کار می کرد، بهش انتقاد می کردند پس الان چرا به شهردار انتقاد نمی کنند و نمی گن "ای وای شهردار ما غیر بومیه"؟؟؟!!! شاید مسائلی در میان هست که ما خبر نداریم.
بی گناه
من تشکر می کنم
در حاشیه