بررسی تاریخ ایران با مدل موی زنان +عکس

این پایگاه آمریکایی با انتشار تصاویری، به بررسی پوشش و حجاب زنان ایرانی در یک قرن گذشته پرداخت.

بررسی تاریخ ایران با مدل موی زنان +عکس

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جام نیوز، پایگاه آمریکایی وکس (VOX)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “توضیح صد سال از تاریخ ایران با ۱۱ مدل موی زنانه” به بررسی پوشش و حجاب زنان ایرانی در یک قرن گذشته پرداخت.
این پایگاه آمریکایی با انشار یک فیلم ۹۰ ثانیه ای، مراحل تغییر و تحول پوشش زنان ایرانی را بررسی کرده است. در قسمتی از این گزارش پس از اشاره به حجاب زنان ایرانی در دوره انقلاب و تغییر تدریجی آن، آمده است: «در سال های اخیر زنان ایرانی با عقب دادن روسری و نمایش موهای خود و جایگزینی چادر سیاه با کت و لباس های روشن و تنگ، پوشش اسلامی را کنار گذاشته اند.»

این در حالی است که هفته نامه فرانسوی لوپوئن (Lepoint)، نیز با انتشار ویدئویی از پیست اسکی شمشک نوشت: «فریادهای شدید و ریتم های کوبنده دی‌جی‌ها در میانه شب شنیده می شود. پروژکتورها فضا را برای صدها جوان ایرانی هیجان زده روشن کرده اند. اینجا یک مهمانی خصوصی در فضایی سربسته نیست؛ اینجا پیست اسکی شمشک در ۵۰ کیلومتری شمال تهران است.»
این گزارش ها می تواند تلنگری برای مسئولین فرهنگی کشور باشد.

Capture(766)

۱۹۸۰s_Iran_Hair_Screen_Shot_2015-02-20_at_5_17_00_PM_0 ۱۹۹۰s_Iran_hair_Screen_Shot_2015-02-20_at_5_17_28_PM_0 ۲۰۰۰s_Iran_hair_Screen_Shot_2015-02-20_at_5_18_06_PM_0 ۲۰۱۰s_Iran_hair_Screen_Shot_2015-02-20_at_5_18_39_PM_0

۲(۱۴۵۸)

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه