۴۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ نشانه اعتماد مردم به پلیس

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در دانشگاه پیام نور مرکز رشت گفت: ۴۰۰ هزار تماس تلفنی از طریق شهروندان با پلیس ۱۱۰، نشانه اعتماد مردم به پلیس در رسیدگی به مشکلات آنان می باشد.

۴۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ نشانه اعتماد مردم به پلیس

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ کامرانی صالح جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز رشت حضور یافت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در این مراسم که با حضور رئیس دانشگاه و هیئت های علمی دانشگاه، معاون علمی و فرهنگی؛ بسیج دانشجویی؛ حراست؛ شورای اسلامی کلانشهر رشت و کارشناسان پلیس همراه بود؛ طی سخنانی ضمن تبریک هفته ناجا و آرزوی توفیق برای دانشجویان سال تحصیلی جدید، این هفته را فرصتی برای پلیس جهت شرکت در مجامع علمی و دانشگاهی و همچنین تعامل و همکاری دوجانبه اعلام نمود.

سرهنگ کامرانی صالح رویکرد پلیس را جامعه‌محوری اعلام کرد و گفت: امروز پلیس از بطن مردم و برای مردم است؛ چرا که امنیت هر جامعه برای حیات آن جامعه می باشد؛ لذا مشارکت همه آحاد جامعه را شامل می شود.

کامرانی صالح به ابزارهای جنگ نرم دشمن اشاره و بیان داشت: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای روز از جمله اینترنت و فضای مجازی، ارزشها و قداست های جامعه را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی در پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی، افزود: نیروی انتظامی در راستای فرهنگ سازی و تعامل با سازمانها و نهادهای دولتی، اقدام به راه اندازی معاونتی تحت عنوان “معاونت اجتماعی” نمود.

سرهنگ ستاد کامرانی صالح، وظیفه معاونت اجتماعی را انجام اقدامات فرهنگی- اجتماعی و ارائه مشاوره‌های روانشناختی در جامعه معرفی و بیان داشت: این معاونت در سالجاری بیش از ۱۰ هزار فعالیت موثر مشاوره‌ای در سطح استان، در زمینه های تحصیلی؛ خانوادگی؛ حقوقی؛ ازدواج؛ مشاغل و… به شهروندان ارائه نموده است.

کامرانی صالح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پلیس همچنین در برخورد با جرایم موجود در فضای مجازی و سایبری، اقدام به راه اندازی پلیسی تحت عنوان “پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات” نمود که یکی از وظایف اصلی آن، آگاهسازی اقشار جامعه هنگام استفاده از اینترنت و شناسایی و کشف مجرمین سایبری می‌باشد.

سرهنگ ستاد کامرانی صالح، تاسیس “دفتر تحقیقات کاربردی” را نیز جهت مشارکت، تعامل و هم‌اندیشی با مراکز علمی و دانشگاهی و ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در زمینه های ترافیکی، نظم و امنیت اجتماعی؛ اعتیاد به مواد مخدر و… اعلام کرد.

سرهنگ کامرانی صالح در ادامه سخنان خود به فعالیت پلیس۱۱۰ در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار تماس تلفنی از طریق شهروندان با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که این نشانه اعتماد مردم به پلیس در رسیدگی به مشکلات مردم می باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مراکز علمی و دانشگاهی در راستای همکاری علمی با پلیس در برقراری امنیت مطلوب، کسب موفقیت های ارزنده و تعامل و همکاری خوب با پلیس، اظهار امیدواری کرد، با تلاش و همت همه‌جانبه و به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، به یک امنیت و توسعه اجتماعی پایدار و موثر در جامعه نایل شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه