هاشمی رفسنجانی با چه مسئولیتی به استانها سفر می‌کند؟

اینک که رفسنجانی بنابر هر دلیلی اعلام نشده‌ای می خواهد با مردم استان‌های مختلف دیدار داشته باشد، فرصت بیان نظرات و انتقادها برای مردم آن دیار نیز فراهم شده است تا به صورت صریح و بی‌واسطه و البته تاکید می‌شود بدون توهین و خشونت، اعتراضشان را به او و حلقه پیرامونش برسانند

هاشمی رفسنجانی با چه مسئولیتی به استانها سفر می‌کند؟

به گزارش ۸دی نیوز، رسانه های خبری از سفر دو روزه رفسنجانی به کرمانشاه خبر دادند و در تشریح آن نوشتند که برای استقبال از وی، ستادی تشکیل شده است!

 سفرهای استانی رفسنجانی با سفر به کرمانشاه وارد مرحله تازه ای خواهد شد.

براساس این گزارش، کاندیدای احرازصلاحیت نشده انتخابات ریاست جمهوری، برنامه های سفر به استان های کشور را برای هدفی اعلام نشده در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا، اولین سفر پرحاشیه و جنجالی وی به مازندران بود که طی آن، سخنانی راجع به سوریه به او منتسب شد که در نهایت، پرونده تایید و تکذیب آن بدون نتیجه ای خاص، به بایگانی سپرده شد تا شاید وقتی دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

2134_435

دومین سفر رفسنجانی قرار است طی چند روز آینده به کرمانشاه انجام پذیرد و برای این سفر، ستادی تشکیل شده و برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است. استقبال عمومی، دیدار با مردم، سخنرانی، همایش ها و… همه و همه جزو برنامه هایی است که از سوی یکی از اعضای ستاد استقبال، اعلام شده است.

پیرامون این سفر و تداوم آنها نکات مهمی وجود دارد که پاسخ به آنها می تواند شبهات را برطرف نماید.

در اینکه هر فرد ایرانی می تواند آزادانه به هرجای این سرزمین پهناور سفر کند، هیچ شکی نیست. هرفردی می تواند براساس سرمایه و اختیار خود، با هر نوع هزینه ای که توان پرداختش را داشته باشد، به سفر برود و از زیبایی های ایران عزیز بهره مند شود.

اما سفر رفسنجانی با سایر ایرانیان دارای تفاوت هایی است. تشکیل ستاد استقبال، هزینه ایاب و ذهاب و اسکان و پذیرایی از او و تیم پرتعدادی که به همراه خواهد داشت(باتوجه به تجربه سفر مازندران که تعداد ۱۱۴ نفر را به همراه برده بود) و حاشیه های  هزینه های حاشیه ای احتمالی که از کنار این سفر احتمالا به نظام و دولت تحمیل می شود(بازهم مانند سفر به مازندران و سخنان جنجالی راجع به سوریه)

موارد فوق تنها بخشی از تفاوت های سفر رفسنجانی و هیات همراه با سایر ایرانیان می تواند باشد.

شاید عده ای بگویند برای مسئولان کشور چنین سفرهایی طبیعی است. در پاسخ باید گفت:

۱- رفسنجانی امروز در جمهوری اسلامی دارای چه مسئولیتی است که براساس آن مسئولیت باید به سفر استانی برود؟ اگر شرح وظایف رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد مطالعه قرار گیرد، در هیچ کجای آن نیامده که او باید برای انجام وظیفه اش به مسافرت های اینچنینی برود.

۲- هزینه این سفرها از کجا تامین می شود؟ اگر از جیب بیت المال و دولت است که قطعا مشکلات شرعی و قانونی برای آن متصور خواهد بود. کدامیک از مردم این مرز و بوم، در چنین شرایط اقتصادی راضی هستند که او با چنان هیات و خدم و حشمی به سفر استانی برود؟ و اگر هم از جیب شخصی است که…

۳- از این سفرها چه منفعتی نصیب کشور می شود؟ باتوجه به اینکه به لحاظ قانونی او در منصبی نیست که بتواند برای استان ها و شهرهای مختلف تعیین تکلیف کند، لذا جلسات او با طیف های مختلف هیچ منفعتی برای کشور به ارمغان نخواهد آورد. قطعا سفر یک وزیر یا معاون وزیر به هر شهری دارای منافعی برای مردم آن دیار می باشد اما سفر رفسنجانی از این حیث نیز خالی از فایده است.

۴- هدف از این سفرها چیست؟ بالاخره برای هر سفری باید هدفی را متصور بود. زیارت، سیاحت، تجارت و… اهدافی است که هرانسان براساس آن سفرهایش را برنامه ریزی می کند. سفرهای استانی رفسنجانی برای تامین کدام هدف برنامه ریزی شده است؟

۵- …

البته یکی از محاسن این قبیل سفرها، فرصتی برای بیان اعتراضات مردمی به عملکرد رفسنجانی و خاندانش در قبال انقلاب اسلامی است. اعتراضاتی که بدون توهین می تواند صورت بگیرد و به صورت کاملا منطقی و البته محکم، نسبت به مواضع وی موضعگیری شود.

اینک که رفسنجانی بنابر هر دلیلی اعلام نشده ای، می خواهد با مردم استان های مختلف دیدار داشته باشد، فرصت بیان نظرات و انتقادها برای مردم آن دیار نیز فراهم شده است تا به صورت صریح و بی واسطه و البته تاکید می شود بدون توهین و خشونت، اعتراضشان را به او و حلقه پیرامونش برسانند.

به عنوان نمونه، می توان با شعار معنادار “مرگ بر آمریکا” به استقبال رفسنجانی رفت تا هم توهین و خشونتی درمیان نباشد، هم او متوجه شود که این شعار ضداستکباری و ظلم ستیزانه با  گوشت و پوست این ملت عجین شده است.

در این باره بازهم خواهیم گفت…

منبع: خیبر آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه