بانک اطلاعاتی خیران گیلان تکمیل می‌شود

مدیرکل بهزیستی گیلان از تکمیل بانک اطلاعات خیران استان در این نهاد خبر داد.

بانک اطلاعاتی خیران گیلان تکمیل می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در جریان برگزاری هشتمین همایش قدردانی از خیران گیلان با محوریت نیکوکار این استان «محمدرضا صوفی‌نژاد» مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نقش سازمان بهزیستی را توجه به نیازهای اجتماعی افراد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فراهم شدن زمینه‌های شکوفایی و توانمندی‌ افراد نیازمند هدف مهم سازمان اجتماعی بهزیستی است، افزود: دولت در زمینه ایجاد ظرفیت‌ها و تامین نیازهای اولیه خود را ملزم می‌داند و بهزیستی نیز خود را موظف می‌کند عرصه خدمت را فراهم آورد.

مدیر کل بهزیستی گیلان مهم‌ترین عرصه خدمت را جلب مشارکت خیران دانست و افزود: جزو نهادهایی هستیم که جلب مشارکت خیران را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی باید این توان را داشته باشد که زمینه رشد را فراهم کند، خاطرنشان کرد: برای فراهم شدن زمینه رشد باید شناساندن نیازمندی‌‌ها را داشته باشیم.

نحوی‌نژاد مشارکت خیران در ارائه خدمات بهتر و همراهی با بهزیستی را تاثیرگذار خواند و گفت: سال گذشته مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از کمک‌های نقدی خیران برای نگه‌داری معلولان جمع‌آوری و در واقع ۲۵ درصد بودجه بهزیستی استان از محل نیکوکاران تامین شد.

وی درباره اهداف برگزاری همایش خیران مذکور اظهار کرد: با برگزاری هشتمین همایش خیران به دنبال راهکارهایی برای شناسایی الگوهای نیکوکاری در جامعه هستیم و به‌زودی بانک اطلاعاتی خیران گیلان تدوین و تکمیل می‌شود تا بتوانیم در زمان حیات نیکوکاران به نحو مطلوبی از آنها قدردانی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه همایش قدردانی از خیران حدود هشت سال در بهزیستی استان برگزار می‌شود، یادآور شد: با برگزاری همایش سراسری استانی جلوه‌های نیکوکاری را با اهدای تندیس و چاپ تمبر و برگزاری همایش گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: امسال محوریت همایش قدردانی از خیران «نیکوکار» در حال حیات است که در کشور دارای پست‌های مختلفی بود و اکنون مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران است و در کنار «محمدرضا صوفی‌نژاد» از ۱۲ خیر دیگر گیلان در شهرستان‌های مختلف این استان نیز تجلیل می‌شود اما محوریت همایش با صوفی‌نژاد است.

به گزارش فارس، صوفی‌نژاد به مدت ۱۳ سال مدیر کل بهزیستی گیلان بود و خدمات زیادی در جامعه انجام داد و حامی مهمی برای کودکانی بود که در زلزله رودبار والدین خود را از دست داده بودند و با هدف حمایت از آنها خانه مادر و کودک را تشکیل داد و اکنون نیز مدیر آسایشگاه کهریزک تهران است.

در سال‌های گذشته از خیرانی مانند مرحوم محمدجعفر چینی‌چیان، مرحوم حسین استقامت، مرحوم آرسن میناسیان، مرحوم دکتر حکیم زاده، مرحوم کاظم مژدهی و افسر مژدهی از موسسان و اعضای هیئت مدیره آسایشگاه معلولان و سالمندان و خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت و… قدردانی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه