پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استکبار، دانشگاه را به مرجع دینی و علمی تبدیل کرد

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه مبارزه دانشجویان با استکبار در عزت و استقلال کشور بسیار موثر بود گفت: پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استعمار و استکبار دانشگاه را به عنوان یک مرجع دینی و علمی تبدیل کرد.

پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استکبار، دانشگاه را به مرجع دینی و علمی تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه هشت دی نیوز، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در کنگره شهدای دانشجوی گیلان در مسجد باقر العلوم(ع) دانشگاه گیلان، صیانت از ارزش هایی که شهدا برای حفظ آنها جانفشانی کردند را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید پیام شهدا را در یابیم و در راه تحقق آن تلاش کنیم.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه فرهنگ شهادت در همه حوزه ها یک الگو و راهنما است افزود: امروز در هر عرصه ای که فعالیت می کنیم نیاز به تلاش و کوشش و مجاهدت داریم و شناخت سیره و سلوک علمی اجتماعی شهدا باید مورد توجه باشد.

دبیر ستاد کنگره شهدای دانشجویی کشور با این توضیح که شهدا بین عقاید دینی و مسئولیت های علمی و اجتماعی جمع و تعادلی منطقی را برقرار کردند، تصریح کرد: در نگاه شهدا تعارضی بین دانشجو بودن و مسئولیت های اجتماعی و دفاع از آرمان های انقلاب وجود نداشت.

kongereshohada2 (1)

هاشمی افزود: یاد شهدا ما را تقویت می کند که از بزنگاه ها و فراز و نشیب ها نجات یابیم و به سلامت عبور کنیم و میراث فرهنگ شهدا برای ما راهگشا و هدایت گر است.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم شهدای را سرمایه‌های بزرگ اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز نام شهدا انسجام بخش است، شهدای دانشگاه سرمایه جوشان هستند و حضور در کنگره شهدا سرمایه ‌ای است که از برکات آنها باید بر شکاف‌های اجتماعی فائق می ‌آییم.

هاشمی با تصریح بر اینکه یاد شهدا می تواند پیش برنده ما در امور فرهنگی باشند خاطرنشان کرد: یاد شهدا موجب صیانت از فرهنگ اسلامی و یکپارچگی می شود و پیام شهدا همواره پیوند و همبستگی بوده است.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه شهدا همواره ما را به ارزش ها دعوت می کردند و پیام آنها حفظ اقتدار کشور است تصریح کرد: شهدای دانشجو در تاریخ کشور در جریان دفاع از ارزش‌ها و دفاع از کشور پیشتاز بودند.

وی با بیان اینکه مبارزه دانشجویان با استکبار در عزت و استقلال کشور بسیار موثر بود خاطرنشان کرد: پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استعمار و استکبار دانشگاه را به عنوان یک مرجع دینی و علمی تبدیل کرد.

هاشمی با تصریح بر اینکه باید یاد شهدا در زندگی حضور یابد و باید کاری کنیم تا آرمان شهدا در دانشگاه در فضای علمی و آکادمیک روز به روز درخشان‌تر شود افزود: باید در دانشگاه یاد و سیره شهدا را تعمیق ببخشیم.

در این مراسم سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه شهدا همواره در مسیر حق ثابت قدم بودند افزود: شهدا در همه خصایص انسانی به اوج رسیده بودند و مسیر کمال را طی کرده بودند.

وی با اشاره به شهید املاکی اظهار داشت : گذشت و ایثار شهید املاکی او را به انسانی متفاوت تبدیل کرد ؛ شهید املاکی می دانست اگر ماسک خود را برای یک لحظه بردارد عامل سیانور دشمن باعث شهادتش می شود ولی با این حال و با علم به این موضوع ماسک خود را به رزمنده دیگر داد و این کار تنها از مکتب اسلام بر می آید که چنین انسان هایی را تربیت کند.

kongereshohada1 (22)

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه ولایت مداری و انجام به تکلیف مهم ترین ویژگی شهدا است گفت: شهدا در وصیت نامه های خود همواره سفارش می کنند که پشتیبان ولایت فقیه باشید.

محمدی با تاکید بر اینکه شهدا با تمام وجود وارد عرصه شدند و تمام هستی خود را در راه خدمت به اسلام فدا کردند خاطرنشان کرد: تنها جایی که قواعد هندسه به هم خورد در زندگی شهدا بود و زندگی شهدا بسیار اثر گذار تر از طول آن بود و این امر در شهید فهمیده نمود می یابد همان طور که علی اکبر این اثر گذاری را در کربلا دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: شهدا در دفاع از ارزشهای اسلامی تا انتها رفتند ،شهدا مسیر اخلاص را طی کردند ،شهدا همواره توکل بر خدا داشتند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه