توجه اولیاء دین به انجام عبادات در ماه ذی الحجه ، نشان دهنده اهمیت ویژه این ماه است

استاد حوزه علمیه مهدویه رشت گفت: اهتمام بزرگان واولیاء دین به انجام عبادات در ماه ذی الحجه نشان دهنده اهمیت ویژه این ماه می باشد که نگاه به آیات وروایات نیز موید همین معناست.

توجه اولیاء دین به انجام عبادات در ماه ذی الحجه ، نشان دهنده اهمیت ویژه این ماه است

حجت الاسلام والمسلمین ابوذر خوش سیما درگفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز خاطر نشان کرد: ماه ذی الحجه ماه صاحب حج وماهی که اعمال حج را در خود جای داده، و آخرین ماه سال قمری واز جمله ماه های حرام دانست که در جاهلیت به نام برک ومسبل معروف بوده است.

8deynews1

این استاد حوزه با بیان اینکه شرح مبسوط اعمال این ماه در کتاب شریف مفاتیح الجنان آمده است، افزود: ماه ذی الحجه از جمله ماه های بسیار پر فضیلت و با برکتی است که اهتمام بزرگان واولیاء دین به انجام عبادات دراین ماه ، نشان دهنده اهمیت ویژه این ماه می باشد که نگاه به آیات وروایات نیز موید همین معناست.

حجت الاسلام خوش سیما همچنین اضافه کرد: طبق پاره ای از روایات مراد از ایه « و لیال عشر» سوره “فجر” (وشب های دهگانه ای که مورد قسم الهی واقع شده)، شبهای دهه اول این ماه است.

وی تصریح کرد: این سوگند در آیه، نشان دهنده عظمت این لیالی است و یا آیه « ایام معلومات»سوره “حج” هم طبق تفسیر معروف در ان،اشاره به ده روز اول ماه ذی الحجه دارد.

8deynews2

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه