نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد

در نشست ویژه رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت با حضور سردار فرماندهی سپاه قدس گیلان نحوه مشارکت شورا در برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان بررسی شد

نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد

به گزارش هشت دی نیوز، سردار هامون محمدی، فرمانده سپاه قدس گیلان در جمع رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از حضور پرشور مردم این استان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: حضور پرشور مردم پشتوانه مستحکمی برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت‌هزار سردار، امیر و شهید گیلانی در سال ۹۴، افزود: کنگره شهدا برای تمامی اقشار برنامه دارد و ۳۲ نوع یادواره شهدا را تا کنون برگزار کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آماده کردن زیرساخت‌های برگزاری کنگره شهدای این استان، گفت: سالن ۱۰هزار نفری کنگره شهدای گیلان در مقر اعزام رزمندگان گیلانی به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس احداث می‌شود.

محمدی با بیان اینکه حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت به عنوان قطب فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: یادمان‌ها و مزارهای شهدا نیز به عنوان قطب فرهنگی و دینی می‌توانند نقش مهمی را در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار با تبدیل شدن به مراکز فرهنگی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بیت روحانی مبارز شهید آیت‌الله احسان‌بخش به مرکز فرهنگی و انقلاب اسلامی تبدیل می‌شود، اظهار داشت: در سفر معاون رئیس جمهور به گیلان مقدمات این کار بزرگ و ارزشمند مصوب شد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان تصریح کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های بسیاری دینی و فرهنگی است که می‌توان با استفاده از این فرصت‌ها چهره فرهنگی گیلان را بیش از پیش به گردشگران معرفی کرد.

محمدی با بیان اینکه جلسه نخبگان، عقلا و فرهیختگان گیلان تشکیل شود، اظهار داشت: فقدان برنامه و راهبرد مشترک بین مسئولان، نمایندگان و عقلای گیلان سبب عقب‌ماندگی گیلان از مسیر توسعه شده است.

وی با اشاره به اینکه نشست عقلا می‌تواند سبب تسریع در توسعه پایدار گیلان شود، گفت: همواره باید تلاش شود تا اهداف و محورهای توسعه گیلان شناسایی و به مطالبه مشترک همه مسئولان و نمایندگان گیلان تبدیل شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: خانه میرزاکوچک جنگلی به مرکز مباحثه دینی و فرهنگی مرکز گیلان تبدیل شود.

سردار هامون محمدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: خانه میرزاکوچک به مرکز مباحثه دینی مرکز گیلان  تبدیل شود.

وی با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی روحانی مبارزه و از نمادهای فرهنگ دینی گیلان است، افزود: باید وضعیت برنامه‌های فرهنگی خانه میرزاکوچک رشت بهبود و ارتقا یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه احداث نمازخانه‌ در مسیر تردد گردشگران از اولویت‌های شورای رشت باشد، گفت: هزینه برای فرهنگ نماز سرمایه‌گذاری معنوی است.

سردارمحمدی با اشاره به نصب بیلبوردهای شهدای گیلان در معابر عمومی رشت، تصریح کرد: باید این بیلبوردها با همکاری شورای شهر و شهرداری ساماندهی و یکنواخت شود.

وی با تصریح بر اینکه مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی شهدا هستند و باید قدر نعمت شهدا را بیش از پیش بدانیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش زائیده تفکر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، افزود: چشم امید دنیا برای نابودی داعش، جمهوری اسلامی ایران است.

سردارمحمدی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت و پرورش دهیم، اظهار داشت: هر زمانی در لباس تقوا و جهاد باشیم موفقیم و باید سیره شهدا برای نسل جوان به درستی تبیین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با بیان اینکه آماده‌ایم تا در خدمت شهدا و کنگره شهدای گیلان باشیم، تأکید کرد: ۱۲ مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت با کنگره شهدای گیلان همکاری می‌کنند.

مظفر نیکومنش‌نودهی افزود: المان، یادمان و سردیس شهدای سرافراز مرکز گیلان در معابر و مراکز عمومی شهر رشت با همکاری شهرداری، شورا و کنگره شهدای گیلان نصب می‌شود.

 

فرهنگ‌سرای ایثار در رشت راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: فرهنگ‌سرای ایثار و مقاومت در رشت راه‌اندازی می‌شود.

مظفر نیکومنش‌نودهی نیز با تبریک حضور پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم حماسه ماندگاری در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی آفریدند.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای ایثار در سال ۹۴ در رشت راه‌اندازی می‌شود، افزود: هدف از ایجاد این مرکز فرهنگی تقویت روحیه جهاد، شهادت، ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین سیره عملی شهدا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه این نهاد آماده افزایش همکاری در حوزه اردوهای راهیان نور است، گفت: بیش از ۱۰۰ معبر عمومی در شورای چهارم با نام شهدا نامگذاری شده است.

نیکومنش‌نودهی با تأکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری کنگره هشت هزار شهید سرافزاز گیلان در سال ۹۴، تصریح کرد: یادمان شهدای گیلان در معابر و مراکز عمومی رشت نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه شش نمازخانه درون شهری در رشت احداث می‌شود، اظهار داشت: باغ شهدا در بوستان مفاخر و مشاهیر مرکز گیلان توسط ستاد کنگره شهدای گیلان طراحی شده که احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه کتاب‌های زندگینامه شهدای گیلان به صورت مشارکتی با ستاد کنگره شهدای این استان منتشر می‌شود، افزود: همسان‌سازی تابلوهای شهدای رشت نیز اجرایی می‌شود.

نیکومنش‌نودهی تأکید کرد: مرکز فرهنگی پارک ملت رشت نیز با همکاری سپاه قدس گیلان راه‌اندازی می‌شود که این مرکز دارای طراحی و ویژگی‌های خاصی است.

 

*****سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر رشت نصب می‌شود*****

 

دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان گفت: یادمان و سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر رشت نصب می‌شود.

ابراهیم جوادی نیز در این نشست با بیان اینکه سردیس ۵ شهید شاخص گیلان در بوستان مفاخر و مشاهیر گیلان نصب می‌شود، اظهار داشت: در یادمان طراحی شده لوگوی لشگر ۱۶ قدس و تمثال شهید آیت‌الله احسانبخش نیز جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای رشت این کار ارزشمند را اجرایی می‌کند، افزود: طراحی یادمان شهدا شاخص گیلان توسط ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان انجام شده است.

دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان لشگر ۱۶ قدس گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهید آیت‌الله احسانبخش نیز نقش مهمی را در پشتیبانی دوران دفاع مقدس داشتند.

جوادی با بیان اینکه ما آرامش کشور را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: تجربیات خوبی در استان‌های دیگر کشور درخصوص برگزاری کنگره شهدا وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد، کار برای شهدا  یک کار عاشقانه است چون همه به شهدا بدهکاریم.

وی خواستار پشتیبانی‌های لازم و اجرای برنامه‌های متنوع با توجه به اهمیت پرداختن به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای استان شد و تصریح کرد: کنگره شهدا یک کار ملی است و همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد کنگره شهدای گیلان تصریح کرد: شورای عالی نخستین کنگره سرداران امیران و هشت هزار شهید گیلان به ریاست استاندار و ستاد اجرایی آن به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و ۱۱ کمیته این کنگره تشکیل شده است.

جوای با بیان اینکه این کنگره در آذر سال ۹۴ برگزار می‌شود تا پیوندی بین حکومت مینیاتوری اسلامی میرزا با شهدای دفاع مقدس زده شود، اظهار داشت: تاکنون  حدود ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان چاپ شده که ۳۵ عنوان توسط ستاد کنگره شهدای گیلان به چاپ رسیده است.

 

یادمان “زن و دفاع مقدس” در رشت نصب می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای رشت وی با تصریح بر اینکه باید نقش زنان گیلانی در دوران دفاع مقدس برای دختران و زنان استان تبیین شود، گفت: یادمان زن و دفاع مقدس طراحی و آماده شده که به زودی در رشت نصب می‌شود.

فاطمه شیرزاد ظهر گیلان با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورا آماده مشارکت در فعالیت‌های ستاد کنگره شهدا است، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی آماده هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب و عفاف و حوزه فرهنگی در گیلان نگران کننده است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های متولی باید تشدید شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید برای توسعه فرهنگی گیلان و رشت تلاش کنیم، گفت: با توسل به سیره شهدا می‌توان کارهای بزرگ فرهنگی را به ثمر رساند.

شیرزاد با بیان اینکه نوبخت معاون رئیس جمهور، وعده‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت گیلان به مردم داده است، تصریح کرد: امیدواریم این وعده‌ها هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی با تصریح بر اینکه باید نقش زنان گیلانی در دوران دفاع مقدس برای دختران و زنان استان تبیین شود، خاطرنشان کرد: یادمان زن و دفاع مقدس طراحی و آماده شده که به زودی در رشت نصب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای رشت با بیان اینکه حضور مردان و زنان غیور در میدان‌های جنگ تحمیلی  برای دفاع از آنچیزی که تمام هستی یک ملت بود خاطره حضور آنها را همیشه زنده و پایدار نگه می دارد، اظهار داشت: بررسی و موشکافی نحوه حضور زنان در سال‌های جنگ تحمیلی نشان‌دهنده عزت زنان و دختران مسلمان در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) است.

شیرزاد با اشاره به برگزاری کنگره هشت‌هزار شهید گیلان در سال ۹۴، افزود: استاندار گیلان، نوبخت معاون رئیس جمهور و تمامی مسئولان گیلانی برای برگزاری باشکوه این کنگره باید تلاش کنند.

 

 

 

 ۴ اجلاسیه بزرگداشت شهدا در رشت برگزار می‌شود

جانشین سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای گیلان در پاییز ۹۴، گفت: به همین مناسبت ۴ اجلاسیه بزرگ شهدا در رشت برگزار می‌شود.

سردار محمد عبدالله‌پور نیز در این نشست اظهار داشت: فعالیت برای تبیین سیره شهدا جهاد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هشت هزار شهید گیلانی سمبل ایثار و مقاومت این استان هستند، افزود: بستر فعالیت برای شهدا باید از دریچه ایمان،  اخلاص و تقوای الهی باشد.

جانشین سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای گیلان در پاییز ۹۴، گفت: به همین مناسبت ۴ اجلاسیه بزرگ شهدا در رشت برگزار می‌شود.

سردار عبدالله‌پور تصریح کرد: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار گیلان با همیاری و مشارکت عظیم خود در این اجلاسیه‌های بزرگ، برگ زرین دیگری را برای خود رقم زده و ثابت خواهند کرد فرهنگ ایثار و شهادت در این دیار همیشه زنده است.

وی، اجلاسیه شهدا را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج هر چه بیشتر و بهتر سبک زندگی شهدا بیان کرد و خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه باید آن بخش از شخصیت والای شهدای این منطقه که مغفول مانده است برای دیگران تبیین و بازشناسانده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در این جلسه با تأکید بر همکاری تمامی نهادهای فرهنگی در برگزاری کنگره شهدای گیلان، اظهار داشت: همه ما بدهکار شهدا هستیم.

مظفر نیکومنش‌نودهی افزود: سازمان‌های زیباسازی، فرهنگی و مدیری روابط عمومی شهرداری و شورا در برگزاری کنگره شهدای گیلان و در فعالیت‌های اجرایی مشارک می‌کنند.

عضو شورای شهر رشت نیز در این نشست با تأکید بر اینکه کار برای شهدا باید به صورت ویژه انجام شود، تصریح کرد: سیره شهدا باید الگوسازی و نمادسازی شود.

سیدرضا موسوی‌روزان خاطرنشان کرد: کارگروه‌های اجرایی برای حمایت معنوی و مادی از فعالیت‌های کنگره شهدای گیلان با تدبیر کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای رشت نیز با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورا آماده مشارکت در فعالیت‌های ستاد کنگره شهدا است، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی آماده هستیم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه باید برای توسعه فرهنگی گیلان و رشت تلاش کنیم، گفت: با توسل به سیره شهدا می‌توان کارهای بزرگ فرهنگی را به ثمر رساند.

وی با تصریح بر اینکه باید نقش زنان گیلانی در دوران دفاع مقدس برای دختران و زنان استان تبیین شود، خاطرنشان کرد: یادمان زن و دفاع مقدس طراحی و آماده شده که به زودی در رشت نصب می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این نشست با بیان اینکه یادمان شهدای قدس در رشت نصب می‌شود، اظهار داشت: در بودجه ۹۴شهرداری رشت با پیشنهاد اعضا و موافقت رئیس کمیسون فرهنگی شورا ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای برای کنگره شهدای گیلان لحاظ می‌شود.

فرهاد شوقی‌چهارده با اشاره به اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی ساماندهی مزار شهدای رشت در بودجه ۹۴ شهرداری، افزود: ۵۰ درصد این اعتبار نقدی و مابقی غیرنقدی است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه