تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان در اولویت کار دولت است

سخنگوی هیئت دولت گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن از اولویت‌های کار دولت است.

تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان در اولویت کار دولت است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش پس از اتمام مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی کمیته امداد گیلان در جمع خبرنگاران تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان را در اولویت کار دولت دانست.

وی تصریح کرد: اتصال راه‌آهن شمال به جنوب برای کالا و رفاه مردم در فعالیت‌های تولیدی بسیار مهم است و برای اتمام این پروژه از قرارداد منابع فایناس کشورهای روسیه و چین استفاده می‌کنیم.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه قرارداد فایناس در حال انجام است، افزود: منابع ریالی پروژه راه‌آهن گیلان موجود است و امیدواریم در کنار آن پروژه ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین نیز به اتمام برسد.

وی از ساخت ۵ پل بزرگ به صورت زوجی در محور ۱۱ کیلومتر آزادراه رشت‌ـ‌قزوین خبر داد و گفت: باید بتوانیم گره ترافیکی در این منطقه را برطرف کنیم.

نوبخت درباره سهم منابع اعتباری گیلان افزود: اختصاص منابع بیش از مقررات به گیلان صحت ندارد اما منابعی موجود است که گیلان می‌تواند از آن منابع متمرکز استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید عرصه را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنند، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار باید موانع اداری را در چارچوب قوانین و مقررات برطرف کنند.

معاون رئیس جمهور به نقش کمیته امداد در برطرف شدن نیازهای محرومان جامعه اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد تلاش می‌کند تا نیاز محرومان برطرف شود و با استفاده از فناوری‌های نو در افزایش توانمندی مددجویان باید تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استعداد خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید زمینه شکوفایی استعدادها در گیلان فراهم شود و اگر این اتفاق بیفتد گام مهمی در راستای انقلاب برداشته می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش بهداشت و درمان گفت: با این حرکت بسیاری از مشکلات مردم در بحث بهداشت و درمان برطرف شد که یکی از نخستین اقدامات دولت در نخستین سال خدمت‌گذاری است.

نوبخت با بیان اینکه ۴۸۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف درمانی هزینه و سرمایه‌گذاری انجام شده است، تصریح کرد: در سال ۹۴ در کنار ارائه خدمت در بخش بهداشت و درمان که اشتغال و مسکن بیشتر توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت احساس کرد یک خدمت عمومی دیگر مورد نیاز جامعه است، خاطرنشان کرد: برای تقویت اشتغال باید سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد و واحدهای تولیدی جدید ایجاد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه