سکوت مرگبار هوچیگران در پرونده پرسروصدای مهدی هاشمی

آیا جریان شارلاتانیزم رسانه ای نیز نمک گیر متهم دانه درشت شده یا در فتنه های مختلف، از کوی دانشگاه ۷۸ گرفته تا فتنه ۸۸، نوعی همراهی سیاسی با او داشته است؟!

سکوت مرگبار هوچیگران در پرونده پرسروصدای مهدی هاشمی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، جریان غوغاسالار و شارلاتانیزم رسانه ای که بیش از هر چیز، منافع باندی و جناحی برای آنها اولویت و اهمیت دارد، در برهه ای که بر سر پرونده های مختلف، با جنجال و هوچیگری، موج کاذب راه انداخته و سعی در موج سواری داشتند، اما در پرونده بسیار مهم و بی سابقه مهدی هاشمی رفسنجانی، سکوت مرگبار به خود گرفته اند و چشم بر انواع اتهامات متهم دانه درشت این پرونده بسته اند.
در برهه ای که بسیاری از مسئولان و جریان های عدالتخواه همراه با عموم مردم تشنه اجرای عدالت، با نگرانی و دلواپسی مسیر دادگاه غیرعلنی مهدی هاشمی رفسنجانی را پیگیری می کنند، اما یک جریان هوچیگر که در پشت رسانه های رنگارنگ مکتوب و مجازی سنگر گرفته، درباره این پرونده سکوتی مرگبار اختیار نموده است.

براساس این گزارش، سالهاست که ملت ایران در انتظار محاکمه آقازاده هاشمی رفسنجانی و رسیدگی به اتهامات گسترده و بی سابقه اوست اما اینک، پس از برگزاری جلسات دادگاه پشت درهای بسته و عدم انتشار عمومی متن کیفرخواست متهم دانه درشت این پرونده (برخلاف نظر مردم و اکثر مسئولان) نگرانی ها از بابت سرانجام پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی شدت گرفته است؛ نگرانی هایی که با سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای مبنی بر وجود فشارهای مختلف به قوه قضاییه در این رابطه، قابل تامل به نظر می رسد.

در این بین، اما هوچیگرانی که تلاش می کنند پرونده های مختلفی مانند محمدرضا رحیمی، بابک زنجانی و… را سیاسی کرده و به دروغ به جریان مقابل خود نسبت دهند، درباره یکی از بزرگترین پرونده های اقتصادی، سیاسی و امنیتی تاریخ انقلاب اسلامی، سیاست سکوت را پیش گرفته اند.

در کنار این سکوت، اما مسئولان مختلف کشور درباره پرونده آقازاده معروف نکات جالبی را مطرح کرده اند که مهمترین این مطالب به صورت تیتروار در ادامه می آید:

– حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای (سخنگوی قوه قضاییه): اجمالاً باید بگویم اتهامات مهدی هاشمی، هم اقتصادی و هم امنیتی است. بنا به تشخیص قاضی این دادگاه غیر علنی برگزار شده است.  به طور اجمالی می‌توانم بگویم که اتهامات این فرد اقتصادی و امنیتی است

– سردار محمدرضا نقدی (رییس سازمان بسیج مستضعفین): اگر از چنین افرادی پرونده ای با چنین ابعاد گسترده ای مطرح شود که هم مفاسد و فحشای اخلاقی، و هم مفاسد جاسوسی و براندازی و هم مفاسد اقتصادی در آن مطرح باشد، غیر علنی بودن جلسات رسیدگی به مفاسد اخلاقی برای جلوگیری از اشاعه فحشا در جامعه برابر قانون اساسی درست است. همچنین غیر علنی بودن دادگاه رسیدگی به مفاسد براندازی و جاسوسی نیز به جهت حفظ اسرار نظام و برملا نشدن روش های ضد جاسوسی سربازان گمنام امام زمان منطقی است و همه می پذیرند؛ اما خواست عمومی این است که رسیدگی به مفاسد اقتصادی چنین پرونده ای، در دادگاه علنی مطرح شود. مردم حق دارند بدانند چگونه افرادی با تجاوز به اموال عمومی نارضایتی تولید می کنند و چگونه خودشان بر موج این نارضایتی خود ساخته سوار می شوند و با فریب مردم مجدداً آنها را می دوشند. مردم حق دارند بدانند پورسانت های سنگین نفتی را چه کسی به قیمت خدشه دار کردن اعتبار کشور از آن خود کرده است. همچنین حق دارند بدانند هزینه سنگین اداره برخی نشریات و روزنامه ها که هر روز همه با هم تیتر یکسان می زنند و اتفاقاً این تیتر یکسان، همان تیتر شب گذشته بی بی سی و دیگر رسانه های معاند علیه نظام است چطور تأمین می شود. حق مردم است اطلاع داشته باشند هزینه این به اصطلاح مطبوعات از کجا می آید. مردم حق دارند بدانند چک پول های بی اندازه ای که در سال ۸۸ به اراذل و اوباش داده شد تا ۸ ماه تهران را به آشوب بکشند و به مقدسات مردم توهین کنند و اموال عمومی را تخریب کنند از کجا آمده. مردم حق دارند بدانند چه کسی و با چه پولی لات ها و ولگردها را اجیر کرد تا روز قدس سال ۸۸ به خیابان بیایند و در مقابل راهپیمایی عظیم مردم تهران در این روز با وقاحت تمام روزه خواری کنند و شعار «نه غزه نه لبنان» سر دهند، تا اعتبار جهانی ملت آزادیخواه ایران را خدشه دار کنند. پس لااقل رسیدگی به مفاسد اقتصادی در جلسات علنی رسیدگی شود تا مردم دوست و دشمن خود را بهتر بشناسند و دلسوزان دروغین مردم رسوا شوند. (اینجا)

– الیاس نادران (نماینده مجلس): دادگاهی که متهمش از درب قضات تردد می کند، بدون اینکه مورد بازرسی قرار گیرد و پشت درهای بسته محاکمه می شود، نتیجه اش قابل پیش بینی است. مواردی که اشاره شد نشان می دهد که چه فضایی بر پرونده مهدی هاشمی حاکم است. برخی از نمایندگان مدت ها قبل تقاضا کردند که جلسات دادگاه علنی برگزار شود تا افکار عمومی بتواند نتیجه درستی بگیرد اما متاسفانه اعتنائی نشد. (اینجا)

– حجت الاسلام حمید رسایی (نماینده مجلس): ۱۳ عنوان اتهامی در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد و این در حالی است که برخی تلاش می‌کنند پرونده مهدی هاشمی را به ابعاد سیاسی آن منحصر کنند.

– احمد توکلی (نماینده مجلس): پس از گذشت ۱۲ سال از ابتدای ماجرای استات‌ اویل و ۶ سال از پایان رسیدگی به فساد و اعمال مجازات‌ها در نروژ و آمریکا رسیدگی قضایی به اتهامات مهدی هاشمی در جریان است. (اینجا)

***
عبارات فوق، تنها بخشی از اظهارات تعدادی از مسئولان رسمی کشور درباره پرونده آقازاه معروف است و به این جملات باید سخنان سایر مسئولان، بیانیه های مختلف دانشجویان و طلاب و اقشار مختلف مردم را اضافه نمود.

حال، سوال این است که چرا جریان هوچیگری که همه چیز را تنها در منافع باندی و حزبی خود می بیند، درباره پرونده ای با این گستردگی سکوت کرده است؟ آیا جریان شارلاتانیزم رسانه ای نیز نمک گیر متهم دانه درشت شده یا در فتنه های مختلف، از کوی دانشگاه ۷۸ گرفته تا فتنه ۸۸، نوعی همراهی سیاسی با او داشته است؟!

این جریان که صاحب دهها خبرگزاری رسمی، روزنامه ها و هفته نامه های رنگارنگ، سایت های بنفش و سبز و… هستند، در قبال این پرونده، نه تنها روحیه عدالتخواهی را به کناری گذارده اند، بلکه با درج مصاحبه های مختلف با وکلای متهم دانه درشت پرونده، سعی در ارایه جنبه ای غیرواقعی از وی داشته و برای تبرئه یا نهایتا، صدور حکمی کمرنگ و ضعیف برای او تلاش می کنند.

امید است قوه قضاییه که اجرای عدالت در کشور در دست اوست، از آزمون بسیار سخت و نفسگیر رسیدگی به اتهامات آقازاه هاشمی رفسنجانی سربلند خارج شود. مردم بصیر ایران مشغول رصد عملکرد همه مسئولان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه