دومین مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان

دومین مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان ۲۷ مهرماه تا ۲۹ آبان ماه اجرا می‏ شود.‏

دومین مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، فرشته انساندوست مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری گیلان در دومین مرحله از آموزش برای اجرای آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی که ۱۴ مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان افتتاح شد، به ضرورت و اهمیت اجرای سرشماری کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی، نقش محوری و پایه‏ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هر کشور ایفا می‏کند.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده‏های ساختاری و پایه‏ای بخش کشاورزی محسوب می‏شود، گفت: براساس چارچوب‏های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، طرح‏های نمونه‏گیری متعددی برای تامین نیازهای آماری بخش کشاورزی آماده و اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی داده‏های آماری استاندارد برای تبادل اطلاعات با سازمان‏های آماری بین‏المللی را فراهم می‏کند.

انساندوست تصریح کرد: از نکات مهم در آزمایش سرشماری کشاورزی سال ۹۲ استفاده از تبلت به جای پرسشنامه‏های کاغذی است که این امر در اولین مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی سال گذشته در شهر لاهیجان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تبلت برای دومین بار در این سرشماری مورد استفاده قرار می‏گیرد، گفت: استفاده از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی به عنوان یک نوآوری مهم محسوب می‏شود و استفاده از این فناوری دقت اطلاعات جمع‏آوری شده را بسیار بالا برده و زمان انتشار نتایج بسیار زودتر صورت می‏گیرد، همچنین در مصرف کاغذ نیز صرفه‏جویی می‏شود.

انساندوست با بیان اینکه در این مرحله از اجرای آزمایشی از دهستان آلیان از بخش سردارجنگل شهرستان فومن سرشماری خواهد شد، خاطرنشان کرد: از همکاری فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار سردارجنگل ، مدیرکل جهاد کشاورزی فومن و همچنین همکاران فرمانداری و مرکز خدمات سیاه ورود که در برگزاری کلاس آموزشی همکاری داشته‏اند سپاسگزاری می‏کنم.

وی همچنین از آمارگیران خواست تا در جمع‏آوری آمار و اطلاعات از مردم با دقت فراوان پرسشنامه را تنظیم کنند و از مردم منطقه نیز خواست که با ماموران سرشماری همکاری لازم را به عمل آورند زیرا جمع‏آوری آمار صحیح کشاورزی مسلما به برنامه‏ریزی در این زمینه کمک خواهد کرد./ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه