ایمان و مردمی بودن، دو ویژگی برجسته پلیس اسلامی

فرمانده انتظامی استان گیلان با حضور در یکی از مساجد سطح شهر رشت، ایمان و مردمی بودن را دو ویژگی برجسته پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

ایمان و مردمی بودن، دو ویژگی برجسته پلیس اسلامی

به گزارش ۸دی نیوز، سردار ابراهیم قائدرحمتی فرمانده انتظامی استان گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا و تشریح فعالیتها و اقدامات مثبت پلیس در استان، در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر رشت حضور یافت.

فرمانده انتظامی استان گیلان درخصوص شاخصه‌های پلیس در کشورهای دیگر گفت: پلیس در دیگر کشورها بنا به هدفش از موضع برخورد قهری و انضباطی استفاده می‌کندتا به هر شکلی امنیت و انضباط را با شیوه‌های خشک و عاری از عاطفه در جامعه جاری کند.

سردار ابراهیم قائدرحمتی با اشاره به ویژگی های متفاوت پلیس در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها بیان داشت: رمز موفقیت پلیس ما، اعم از فرماندهان، افسران، درجه داران تا سربازان این است که دارای یک باور اعتقادی، ایمانی و انگیزه هستند.

وی ارتباط پلیس با مردم در نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها را، داشتن یک رابطه تنگاتنگ با مردم دانست که به صورت رابطه مرید و مرادی است.

سردار قائدرحمتی با بیان اینکه پلیس در کشور ما، شخص فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله‌العالی) را برای خود به مثابه مراد و مرید در همه زیر و بم های اجتماعی می داند، گفت: از همین روی، پلیس دارای روحیه تشریفاتی و تزیینی نبوده و ایمان و مردمی بودن، دو حسن و ویژگی قابل توجه برای پلیس جمهوری اسلامی است.

قائدرحمتی با اشاره به اهمیت و تأثیرانکارناشدنی مساجد در تقویت روحیه دین‌باوری افراد و به تبع آن، جامعه اظهار داشت: کسانی که به مساجد رفت و آمد دارند، بیشتر از سایر مردم با احادیث مربوط به رعایت حقوق اجتماعی آشنا می‌شود و در نتیجه، در رعایت حق‌الناس، بیشتر تلاش می کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با تأکید بر اینکه مساجد، مکانهایی قابل توجه برای تربیت صحیح افراد می باشند، اظهار امیدواری کرد، امنیت اجتماعی در جامعه نیز متعاقب آن ارتقاء یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه