وزارت ارشاد ، ارزش های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می گذارد

یک مرجع تقلید با بیان این که اقدامات نسنیجده و نادرست وزارت ارشاد زمینه کمرنگ شدن ارزش های انقلاب را فراهم می کند، گفت: وزارت فرهنگ ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می کشد، چرا ارزش های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می گذارد.

وزارت ارشاد ، ارزش های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می گذارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما نقشه سیاسی و معادلات منطقه را عوض کرد چراکه پیش از انقلاب غربی‌ها در منطقه مسلط بودند و منابع را به غارت می‌بردند ولی اکنون با مانعی بزرگ برخورد کرده‌اند.

وی با توجه به تأثیر گزاری ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران هم‌اکنون به کشوری تبدیل‌شده است که به هیچ مستکبری باج نمی‌دهد و کشورهای منطقه نیز در حال ادامه دادن همین راه هستند که این‌ها از برکت انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

این مرجع تقلید حکومت پهلوی را دست‌نشانده آمریکا دانست و افزود: قبل از انقلاب ارتش ما کاملاً توسط مستشاران آمریکایی اداره شده و همچنین در موقع انتخابات با مقامات و سفارت‌های خانه‌های بیگانه مشورت می‌شد که از صندوق‌ها رأی چه کسی بیرون بیاید و این خود بزرگ‌ترین ظلم در حق ملت بود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی وضع بی‌سابقه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای ایجادشده، چندین مدت است که این مذاکرات ادامه دارد، بارها چند وزیر خارجه از کشورهای خود خارج شدند تا در منطقه با وزیر ایران صحبت کنند، اگر ایران مهم نبود، چند وزیر خارجه نمی‌آمدند تا ساعت‌ها صحبت کنند و در پایان نیز برابر زیاده‌خواهی آن‌ها مقاومت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اکنون پیشرفت در علوم مختلف، سدسازی، فعالیت‌های صنعتی و … محقق شده است و البته مشکلاتی نیز داریم که باید حل شود ولی شیرازی بی‌انصافی است که کسی بگوید موقعیت امروز ایران مثل سابق است.

وی با تشریح عوامل پیروزی انقلاب و تأکید بر حفظ و تقویت این عوامل، بیان داشت: همدلی، اتحاد و فدا کردن منافع جناحی و شخصی در برابر منافع عمومی ازجمله عوامل پیروزی انقلاب است و آماده بودن برای فداکاری و قربانی دادن از عوامل دیگر پیروزی انقلاب به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در ذلیل‌ترین دوران خود حضور دارد، افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه به مصر حمله کرد و بخش مهمی از این کشور را تصرف کرد اما الآن نمی‌تواند پنجاه روز با غزه مبارزه کند و این‌ها همه نتیجه و برکت انقلاب اسلامی ایران است؛ ذلیل‌ترین ایام برای اسرائیل همین حالا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرارداد و از اقدامات نسنجیده و نادرست وزارت ارشاد که زمینه کمرنگ شدن این ارزش‌ها را فراهم می‌کند انتقاد کرد و گفت: اخیراً دیده می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد و شکایت پشت سر هم از وزارت ارشاد اسلامی مطرح می‌شود؛ داد مردم بلند شده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود و افرادی که در وزارت ارشاد هستند مردم انقلابی را ناراحت نکنند، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد، همین مردم انقلابی بودند که انقلاب کردند؛ ناراحت کردن آن‌ها خوب نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه