۹ پروژه درمانی و بیمارستان دهه فجر در گیلان افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۹ پروژه درمانی و بیمارستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان افتتاح می‌شود.

۹ پروژه درمانی و بیمارستان دهه فجر در گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش ۸ انوش برزیگر در جریان بازدید آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان از مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور با اشاره به تجهیز ۱۲۰ تخت بستری در این بیمارستان اظهار کرد: مرکز مذکور تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در گیلان است.

وی به آماده‌سازی درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان ۱۷ شهریور اشاره کرد و افزود: اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور با ۱۲ تخت آماده بهره‌برداری است.

برزیگر با اشاره به ارائه خدمات گوارشی اطفال در مرکز مذکور، تصریح کرد: خدمات غدد، مغز و اعصاب، قلب، عفونی و سرطانی کودکان در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز اجرای پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور را از سال ۸۶ عنوان کرد و یادآور شد: روند احداث بیمارستان مذکور مدت دو سال متوقف بود و در مدت یک سال گذشته اتمام پروژه با جدیت پیگیری شده است.

وی از تشکیل کمیته ویژه برای تسریع در اتمام مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور خبر داد و بیان کرد: کمیته مذکور از ۲۴ دی ماه سال جاری متشکل از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روزانه در دو نوبت برای برطرف کردن مشکلات پروژه تشکیل جلسه داده است.

برزیگر میزان اعتبارات برای اتمام پروژه مذکور را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ سه میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیربنای مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور را ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع خواند و تصریح کرد: فاز دوم بیمارستان مذکور همزمان با افتتاح فاز نخست کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین در جریان بازدید آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان از بخش رادیوتراپی مرکزی آموزشی، درمانی و تحقیقاتی رازی، گفت: بخش مذکور تنها بخش رادیوتراپی در گیلان است.

برزیگر با بیان اینکه بیماران استان‌های اردبیل و زنجان با افتتاح بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی برای استفاده از خدمات این بخش به گیلان مراجعه می‌کنند، خاطر نشان کرد: سال‌های گذشته بیماران برای انجام رادیوتراپی به تهران مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح بخش رادیوتراپی را منشأ خدمات به بیماران سرطانی در راستای طرح تحول سلامت خواند و اظهار کرد: کشور در شرایط تحریم از انرژی هسته‌ای در حوزه درمان سود می‌برد.

وی با اشاره به پذیرش آزمایشی بیماران در بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی، بیان کرد: روزانه ۳۵ بیمار در بخش مذکور پذیرش می‌شوند.

برزیگر از افتتاح ۹ پروژه درمانی و بیمارستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و افزود: پروژه‌های مذکور با حضور سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا (ع) در شفت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: امکانات بیمارستان مذکور تجهیز شده است.

وی بیمارستان ۳۲ تختخوابی غدیر سیاهکل، بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیکوکار املش و بخش دیالیز شهید انصاری رودسر را از پروژه‌های افتتاحی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اورژانس بازسازی شده بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، مرکز رشد در دانشکده داروسازی و مرکز بهداشتی درمانی لیسار در تالش از دیگر پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دهه فجر جاری است./فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه