برخی برای مقام، ناموس خود را در اختیار شاه می‌گذاشتند +تصویر

علی شهبازی یکی از نیروهای گارد شاهنشاهی و سرتیم محافظان شاه، کسی که تا پایان عمر در خارج از کشور، مغرب، پاناما، آمریکا و مصر او را ترک نکرد، در خاطرات خود پرده از شبکه‌ای برمی‌دارد که برای فساد و زن‌بارگی شاه فعالیت می‌کردند.

برخی برای مقام، ناموس خود را در اختیار شاه می‌گذاشتند +تصویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، علی شهبازی در خاطرات خود که با نام «محافظ شاه» منتشر شده در صفحه ۸۰ می‌نویسد: از وقتی که علم وزیر شد، در وزارت دربار تشکیلاتی ویژه برای سرگرمی شاه درست کرده بود که اعضای آن سازمان عبارت بودند از خود علم، افسانه رام، سیروس پرتوی، امیر متقی، ابوالفتح آتابای، کامبیز آتابای، هرمز قریب، سلیمانی، سرهنگ جهان‌بینی، عباس حاج‌فرجی، حسین حاج‌فرجی، ابوالفتح محوی، خانم آراسته و سرهنگ اویسی، تعدادی خارجی هم با آنها همکاری داشتند.

Mohafeze_Shah

این تشکیلات یک بودجه سرسام‌آور داشت. او در مورد وظیفه این تشکیلات می‌گوید: «کارشان این بود که زنان شوهردار و دختران بخت‌برگشته و یا همسران و دختران کسانی را که می‌خواستند مقامی بگیرند، برای شاه بیاورند».

وی که همیشه همراه شاه بوده است در مورد محل های فساد شاه می‌نویسد: این برنامه گاهی در کاخ شهوند انجام می‌شد که مسئول آن ابوالفتح آتابای بود … هر وقت حسین دانشور برای شاه خانم می‌آورد در منزل اردشیر زاهدی برنامه انجام می‌شد، موقعی که امیر متقی از دانشگاه شیراز خانم می‌فرستاد در منزل علم ملاقات صورت می‌گرفت … تابستان که شاه به نوشهر می‌رفت برنامه دست امیر قاسمی بود که از دختران ساواک به کاخ رامسر می‌آورد.

… ابتدا کامبیز آتابای یک نفر را به کاخ شهوند می‌آورد و کار که تمام می‌شد، جهان‌بینی به عرض می‌رساند: قربان، آقای سلیمانی با مهمان در منزل آقای ابوالفتح محوی منتظر است … دو ساعت بعد جهان‌بینی جلوی در ورودی به عرض می‌رساند: قربان حسین دانشور با مهمان در حصارک منتظر تشریف‌فرمایی شما هستند … .
آقای شهبازی می‌نویسد: فساد شاه در این اواخر به‌حدی رسیده بود که «شاه حتی وقتی که به زیارت امام رضا (ع) می‌رفت قبلاً علم منشی‌اش را که افسانه رام بود با یکی دو خانم از تهران به آنجا می‌فرستاد».

139311131410241694660075 139311131411356964660085

با این‌همه، شهبازی در دفاع از شاه می‌گوید: «خلاصه علم برای شاه برنامه‌ای درست کرده بود که شاه تا شانه‌هایش در لجن فرو رفته بود و راه برگشت هم نداشت.» او در مورد افراط علم می‌نویسد که «گاهی اتفاق می‌افتاد که علم شاه را در یک روز با سه تا چهار زن روبه‌رو می‌کرد».

5(650)

image181250

3-k

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن
احمدی نژادم به مادر چاوز علاقه نشون داد!!!
در حاشیه