لاهیجان با شهر فاروی پرتغال خواهرخوانده می شود

شهردار لاهیجان گفت:به پیشنهاد شهرداری لاهیجان و موافقت ریاست دانشکده شهرسازی دانشگاه لوزافونا کشور پرتغال درآینده شهرهای لاهیجان و فارو پرتغال خواهرخوانده می شوند.

لاهیجان با شهر فاروی پرتغال خواهرخوانده می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان» ، جلسه فرصت های سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و پرتغال با حضور ریاست و کارشناسان اتاق بازرگانی ایران،اعضا و هیأت رییسه اتاق بازرگانی کشور پرتغال، وزیر امور خارجه پرتغال ، سفیر پرتغال در ایران ، سرمایه گذاران و سرمایه پذیران ، مدیران حوزه صنعت و کار آفرینان، شهردار و ریاست شورای اسلامی شهرهای لاهیجان و قزوین در اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

نشست سرمایه گذاری (۳)

در این جلسه ابراهیم مهربان، ریاست شورای اسلامی شهرلاهیجان به معرفی اجمالی شهر لاهیجان و پتانسیل های این شهر پرداخت.

در ادامه شهردار لاهیجان در نشست تخصصی با ریاست دانشکده شهرسازی دانشگاه لوزافونا کشور پرتغال، پرفسور فرناندو فیگیرا بحث خواهر خواندگی(MOU)را مطرح کرد.

پرفسور فرناندو فیگیرا که از قبل با هماهنگی و مذاکرات تلفنی با شهردار لاهیجان بررسی و مطالعات خوبی در مورد این شهر داشت، گفت: شهرهایی که با هم پیمان خواهرخواندگی می بندندحتماباید مشابهت و تطابق هایی داشته باشند. وی قسمت جنوب کشور پرتغال که از یک طرف با اقیانوس آرام و از طرفی به کشور اسپانیا منتهی می شود و منطقه گردشگری کشور پرتغال است را پیشنهاد کرد.

همچنین پس از این دیدار آگشته شهردار لاهیجان گفت:به پیشنهاد پرفسور فرناندو فیگیرا ۳ شهر مطرح شد که یک مرکز منطقه ای به نام فارو دارد و در حال بررسی بیشتر و تصمیم گیری هستیم.

نشست سرمایه گذاری (۲)

وی گفت :قرارداد خواهر خواندگی صرفا قراردادتفاهم بین دوکشور نیست و متعاقب آن بایستی سرمایه گذاران و شهروندان لاهیجان و شهرخواهرخوانده بتوانند از مزایای این پیمان بهرمند شوند.

آگشته افزود: هماهنگی های لازم با معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نیز بعمل آمده که مکاتبات از مبادی قانونی انجام شود. نماینده کشور پرتغال هم اعلام کرده از طریق سفارت پرتغال در ایران موضوع را مطرح و وزیر امور خارجه این کشور هم در جریان امور قرار گرفته است.

شهردار لاهیجان گفت : امیدوارم که این تفاهمنامه برای معرفی بین المللی و ایجاد پتانسیل های جدید برای شهر زیبای لاهیجان مفید و موثر واقع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه