تصویب طرح امکان‌سنجی نویدبخش اتمام طرح توسعه حرم مطهر است

شهردار آستانه‌اشرفیه با اشاره تصویب طرح امکان‌سنجی طرح توسعه حرم مطهر گفت: تصویب طرح امکان‌سنجی نویدبخش اتمام طرح توسعه حرم مطهر است.

تصویب طرح امکان‌سنجی نویدبخش اتمام طرح توسعه حرم مطهر است

به گزارش ۸دی نیوز، علی شفیعی در گفتگو با آستان‌خبر در ارتباط با تصویب طرح امکان‌سنجی در توسعه حرم مطهر گفت: طرح امکان‌سنجی و نقشه تفصیلی اجرایی توسعه محور حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف در دبیرخانه و کارشناسی کمیسیون ماده پنج مستقر در راه و شهرسازی استان گیلان تصویب شد.

وی به برگزاری جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: طرح توجیهی اقتصادی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با تعداد آرا زیاد به تصویب رسید تا اولین گام اساسی جهت اجرای طرح توسعه حرم مطهر برداشته شود.

شهردار آستانه‌اشرفیه به چگونگی طرح امکان‌سنجی اشاره کرد و گفـت: تصویب طرح امکان‌سنجی در دومین نشست عالی سرمایه‌گذاری شهرداری آستانه‌اشرفیه و با حضور فرماندار و رئیس هیئت‌امنای حرم مطهر و اعضای شورای اسلامی شهر و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

شفیعی بابیان اینکه این طرح پس آماده شدن و ارائه به اداره راه و شهرسازی به تصویب رسید اذعان کرد: پس یک سال پیگیری و نقشه‌برداری با نماینده املاک و شناسایی مالکین و انتخاب مشاور و تهیه طرح توسط مشاور مذکور طرح امکان‌سنجی و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار به‌منظور بازگشایی، ساخت‌وساز و تسطیح محور حرم مطهر آماده شده است.

شهردار آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه تملک و ساخت فضای مسکونی تجاری زیارتی در این طرح دیده شده است اذعان کرد: پس از ۱۰ سال نقشه حرم مطهر دارای نقشه راهنمای کار شده که این کار باعث شده تا طرح توسعه حرم از بلاتکلیفی درآید.

وی با تأکید بر اینکه تنها سه شهر رشت، ماسال و آستانه‌اشرفیه در گیلان دارای هیئت عالی سرمایه‌گذاری هستند گفت: امیدوارم پس از تنظیم نهایی مصوبه این طرح هرچه سریع‌تر به فراخوان عمومی گذاشته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هیئت سرمایه‌گذاری تصمیم گرفته می‌شود که این طرح به‌صورت فراخوان عمومی باشد یا محدود بیان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا پیش از سال فراخوان انجام شود.

وی با اذعان به اینکه طرح توسعه حرم مطهر یکی از مهم‌ترین رویکردهای بنده از ابتدای حضورم در شهرستان بوده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که اتمام طرح پس از واگذاری سه سال به طول بیانجامد.

شهردار آستانه‌اشرفیه در پایان گفت: از تلاش نماینده آستانه‌اشرفیه، پیگیری‌های ویژه و دلسوزانه فرماندار آستانه‌اشرفیه، حمایت بی‌دریغ اعضای شورا اسلامی، اعضای هیئت سرمایه‌گذاری، رئیس هیئت‌امنای حرم مطهر و استاندار گیلان نهایت تشکر را دارم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه