به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، بخشدار مرکزی در مراسم افتتاح گازرسانی در روستای «لبشکا» گفت: به برکت خون شهدا و با تلاش خدمت گذاران خدوم نظام اسلامی تاکنون بالغ‌بر ۷۰ درصد روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار شدند.

فرامرز مصطفوی بابیان اینکه گازرسانی به ده روستای دیگر این شهرستان آغازشده است افزود: در اجرای این طرح گازرسانی یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال هزینه شده است که در اجرای این طرح یک هزار و ۶۵۰ متر لوله‌گذاری گردیده و ۴۵ خانوار این روستا تا پایان سال علمک گاز با کنتور برای آنان نصب می‌گردد.

معاون مخابرات شهرستان آستانه‌اشرفیه هم‌چنین در بهره‌برداری از سایت B.T.S بی‌سیم روستای «سوخته کوه» که بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال هزینه در برداشته است گفت: تلاش مرکز مخابرات برای توسعه ارتباطات بی‌سیم در این روستا باعث شده است که باند ۹۰۰ مگاهرتز را برای پوشش در این روستا در نظر بگیریم.

وی بابیان اینکه تعداد ورودی و خروجی همزمان ۳۲ مشترک است افزود: بر اساس سرویس‌دهی که انجام خواهد گرفت این تعداد به ۲۰۰ مشترک همزمان خواهد رسید و شعاع بین ۵ تا ۶ کیلومتر را این سایت پوشش قرار داده است.

رئیس اداره توزیع برق آستانه‌اشرفیه در افتتاح مجموعه پروژه‌های توزیع برق در روستای «استخر بیجار» بابیان اینکه یک هزار و ۱۸۸ طرح در این شهرستان با ۱۰۵ میلیارد ریال در حوزه برق پیش‌بینی‌شده است تاکنون موفق شدیم ۵۷۵ طرح را با هزینه ۳۶ میلیارد ریال اجرایی کنیم.

سید رسول اشرف با تأکید بر این مطلب که ۶۱۳ طرح باقی‌مانده تا پایان سال به پایان خواهد رسید افزود: بیش از ۱۰۵ طرح در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که در اجرای این طرح‌ها ۳۳ هزار ۴۰۷ متر شبکه هوایی و زمینی با هزینه ۳۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

در ادامه افتتاح پروژه‌های این شهرستان فاز اول یک مرکز تولید درب و پنجره upvc راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فاز دوم و سوم این کارخانه که برای راه‌اندازی کارگاه تولید شیشه دوجداره به روش نرو اسپیسر خواهد بود با تکمیل شدن آن در فاز سوم به‌عنوان اولین کارخانه تولید پروفیل upvc اکسترودپروفیل در گیلان فعالیت خواهد کرد.

معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه در افتتاح این پروژه بخش خصوصی که بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دربرداشتن است گفت: یکی از دغدغه‌های نظام و مسئولین استان این است که با حمایت از سرمایه‌گذاران بتوانیم برای اشتغال جوانان فرصت‌هایی را به وجود بیاوریم.

رضا کحالی بابیان این مطلب که بالغ‌بر ۴۷۰ میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زا در دهه فجر امسال در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تأکید کرد: با تلاش تمام مسئولان ادارات و نهادهای حاکمیتی و مشارکت بخش خصوصی توانستیم نسبت به پروژه‌های سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد داشته باشیم.

در آخرین پروژه‌ای که ظهر امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت اصلاح توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری بوده است که بالغ‌بر ۴۸۸ میلیون تومان هزینه اجرایی آن بوده است.