جایگاه محوری استاندارد در ارتقای تولیدات داخلی بسیار با اهمیت است

کیهان هاشم نیا استاندار گیلان با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات جلسات گذشته شورای استاندارد استان گفت: جایگاه محوری استاندارد در ارتقای تولیدات داخلی بسیار با اهمیت است .

جایگاه محوری استاندارد در ارتقای تولیدات داخلی بسیار با اهمیت است

به گزارش ۸دی نیوز، جلسه شورای استاندارد استان بریاست کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد. در این جلسه که اصغریان  معاون برنامه ریزی استانداری ، محمد علی یوسفی دبیر شورا و مدیر کل استاندارد و جمعی از مدیرا ن کل دستگاه های اجرایی حضور داشتند . کیهان هاشم نیا استاندار گیلان با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات جلسات گذشته شورای استاندارد استان گفت : جایگاه محوری استاندارد در ارتقای تولیدات داخلی بسیار با اهمیت است .

وی به اهمیت استاندارد سازی دو محصول چای و برنج داخلی اشاره کرد وافزود : وابستگی اقتصاد و معیشت تعداد زیادی از خانوارهای استان به محصول چای و برنج اهمیت استاندارد سازی این دو محصول را دوچندان کرده است .

وی در همین رابطه اضافه کرد : هماهنگی و برنامه ریزی دستگاههای اجرایی برای استاندارد سازی این دو محصول ضروری است و از اینرو  جهاد کشاورزی با اطلاع رسانی همه جانبه به بیان اثرگذار استانداردسازی برنج و چای و معرفی هرچه بهتر این محصول اقدام ضروری را بعمل آورد.

استاندار گیلان گفت : این انتظار وجود دارد تا با تلاش دستگاه های اجرایی از جمله رسانه های گروهی ، گیلان نخستین استانی باشد که با شناسنامه دار کردن برنج ، استاندارد سازی این محصول را انجام دهد .

هاشم نیا در ادامه خاطر نشان ساخت : تلاش شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان بر رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی بمنظور کارآیی صنایع هچنان ادامه یابد .

وی یادآورشد : توجیه صاحبان واحدهای تولیدی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از بروز مشکلات برای اعمال استانداردهای اجباری پیشگیری می کند .

استاندار گیلان همچنین در خصوص چگونگی تولید چای اسانس دار با رعایت استاندارد ، رفع مشکلات راه اندازی فرآیند کنترل کیفیت محصول چای در پایانه گل و گیاه گیلان و تلاش برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای پنج واحد از ۱۶ واحد عرضه کننده گاز خانگی استان مطالبی را بیان کرد .

در ادامه این جلسه محمد علی یوسفی دبیر شورای استاندارد و مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه ۲۹۹ قلم کالای تولید داخلی در مرحله نخست اجرای طرح جامع استاندارد اجباری قرار دارد گفت : اجباری شدن استاندارد برای کالاهای مشمول به معنای ممنوعیت تولید و عرضه کالاهای فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد تعیین شده است .

یوسفی تاکید کرد : طبق اعلام سازمان ملی استاندارد ۷۵ درصد واحدهای صنعتی تا پایان امسال باید پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کنند .

وی در ادامه بر لزوم استانداردسازی محصول برنج اشاره و خاطرنشان کرد : از یک هزار و ۴۷۰ کارخانه برنجکوبی فعال استان ، یکصد واحد برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کردند که از این تعداد ۲۲ واحد موفق به دریافت پروانه شدند .

وی  با اشاره به فرا رسیدن۲۲ مهرماه روزجهانی استاندارد  از برپایی نمایشگاه استاندارد با حضور بیش از ۵۰ واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد از تاریخ۱۸ تا ۲۱ مهرماه  در استان خبرداد و افزود : ۲۲ واحد نمونه استان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه تجلیل می شوند که از این تعداد مجتمع فولاد گیلان به لحاظ تولید ورق های سرد و شرکت تولیدی پارس خزر و مسوول کنترل کیفی شرکت پگاه خزر به عنوان نمونه کشوری معرفی می شوند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه