سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید داخلی نیست

از خلال دندان تا کالاهای غیر ضروری و یا بیش از نیاز داخلی با حجم بالا به کشور وارد می شود و این حجم بالای واردات هیچ فرصتی را برای خودنمایی و توسعه صنعت داخلی کشور نمی دهد.

سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید داخلی نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصدرودسر مهرداد لاهوتی از جلسه فراکسیون رهروان ولایت با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: تاکنون ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استیضاح را امضاء کرده و در جلسه فردا با ارزیابی عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه به هیئت رئیسه مجلس تنیجه گیری خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:با عملکرد ضعیف نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید داخلی و افزایش رکود در صنعت کشور که این مورد به عنوان اصلی ترین دغدغه نمایندگان محسوب می شود احتمال استیضاح نعمت زاده را بالا می دانم.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به تعهدات دولت در کاهش واردات محصولاتی که در کشور تولید می شود و افزایش بستر های لازم جهت صادارات تولیدات داخلی افزود:  از خلال دندان تا کالاهای غیر ضروری و یا بیش از نیاز داخلی با حجم بالا به کشور وارد می شود و این حجم بالای واردات هیچ فرصتی را برای خودنمایی و توسعه صنعت داخلی کشور نمی دهد.

مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: به طور مثال نیاز کشور به واردات برنج ۴۰۰ هزار تن می باشد ولی در حال حاضر ۳ میلیون تن به کشور وارد شده است که این عامل اصلی تغییر کاربری زمین های کشاورزی در ایران است که با دست خودمان ریشه کشاروزی را در کشور خشک می کنیم و عاملی برای دست های پنهانی که کشاورزی را غیر اقتصادی می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت کشور با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است افزود: امیدوارم بودیم در دولت تدبیر و امید صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد که این امر محقق نشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:تعرفه به عنوان یک عامل بازدارنده در واردات محصولاتی که مشابه داخلی در کشور تولید می شود می تواند ابزاری مناسب در کنترل بازار عرضه و تقاضا باشد ولی با شرایط موجود که کشور با افزایش بیکاری روبه رو است سیاست وزارت صنعت معدن و تجارت قدرت رقابت تولید داخلی  با محصولاتی خارجی ناعادلانه خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه