عرصه فرهنگ و هنر باعث ماندگاری انسان می‌شود

فرماندار آستانه‌اشرفیه روز گذشته در مراسم یادبود غلامحسن عبدی خورسند در سالن شهید خوش‌سیرت اداره فرهنگ و و ارشاد آستانه‌اشرفیه گفت: عرصه فرهنگ و هنر باعث ماندگاری انسان می‌شود.

عرصه فرهنگ و هنر باعث ماندگاری انسان می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، حسین اسماعیلیان با بیان اینکه تمامی انسان‌ها باید روزی رخت سفر را ببندند اظهار کرد: همه ما روزی از این دنیا می‌رویم و خوشا به سعادت کسانی که حتی با رفتنشان ماندگار می‌مانند.

وی با اذعان به اینکه پاسداری از دوست‌داران فرهنگ، پاس‌داری از خود انسان است بیان کرد: این عرصه فرهنگ است که باعث ماندگاری انسان‌ها می‌شود.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه مرحوم خورسند آثار بسیاری را در مدح ائمه اطهار (ع) سرودند عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم که همه ساله در چنین روزی با برگزاری مراسم یادبود از تمامی فرهنگیان و ادبا تقدیر کنیم.

اسماعیلیان با اشاره به نخستین دیدار خود با مرحوم خورسند خاطرنشان کرد: مرحوم خورسند در نحستین رویارویی با من گفتند که انسان باید در هنگام خشم لبخند بزند که بنده متأثر از شنیدن این جمله اشک بر چشمانم حدقه زد.

وی با بیان اینکه این نصیحت وی بهترین دستاورد من از شهرستان است افزود: بنده در دومین دیدار خود با مرحوم خورسند به یاد پدرم بر گونه‌های او بوسه زدم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با جایگاه علم و هنر اذعان کرد: خداوند منان خالق تمام عالم است و اشرف مخلوقاتش خالق اشعار که ساخته ذهن خویش است.

محمد معافی با بیان اینکه آثار شعرا دارای دو وجه بیرونی و درونی است اظهار کرد: ظاهر بیرونی اشعار شعرا همان قافیه و وزن است و آنچه ماندگاری اثر آنان را رقم می‌زند درون‌مایه اشعار آنان است که به اشعار آنان ساحتی معنوی می‌بخشد.

این مسئول به برخی از آثار مرحوم خورسند اشاره کرد و گفت: آثار این شاعر و مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگرفته از مضامین و ارزش‌های اسلامی بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه