عملیات ساخت حوزه علمیه در سیاهکل آغاز می شود/ سیاهکل میزبان شهدای گمنام خواهد بود

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه هیچ قشری دلسوزتر از روحانیت نیست، تأکید کرد: به عنوان یک محقق علوم دینی می گویم و به آن ایمان دارم، نه به خاطر اینکه امام جمعه شهرستان و منصوب مقام معظم رهبری هستم.

عملیات ساخت حوزه علمیه در سیاهکل آغاز می شود/ سیاهکل میزبان شهدای گمنام خواهد بود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل امام جمعه سیاهکل در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: امام رضا(ع) به خواهر خود حضرت معصومه(س) علاقه زیادی داشتند و ایشان فرموده اند «کسى که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند پاداش او بهشت است.»

وی با اعلام این خبر که تمامی مراسم شهادت و ولادت ائمه معصومین(ع) در دفتر امام جمعه سیاهکل برگزار می شود گفت: این برنامه ها در صبح ولادت و یا شهادت برگزار خواهد شد و تمامی برادران و خواهران می توانند در آن شرکت کنند.

امام جمعه سیاهکل ضمن گرامیداشت سالرز ورود امام خمینی(ره) به کشور و تبریک آغاز دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: انقلاب ما به واقع که انفجار نور بود.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل یادآور شد: بیشتر انقلاب های جهان برای جابه جایی قدرت انجام شد به جز انقلاب اسلامی ایران که به منظور انجام فرایض اسلامی انجام شد.

وی با بیان اینکه امام(ره) می فرمود که به جای رهبر به من خدمتگذار بگویید، گفت: این فرموده امام می بایست برای مسئولین ما درس باشد و همه آنها به مردم خدمت بکنند.

خطیب جمعه سیاهکل با بیان اینکه می بایست دموکراسی سیاسی در جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم که در دنیا تک است، ابراز کرد: اسلامی و مردمی بودن خواسته ای بود که مردم برای آن انقلاب کردند و در مراحل سیاسی کشور، مردم سالاری اسلامی مطرح و شکل گرفت.

نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی غوغایی در جهان به پا کرده است

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل ارسال نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمیکای شمالی را منحصر به فرد خواند و گفت: این نامه برای تمامی دنیا و تاریخ بوده که غوغای عظیمی در جهان بپا کرده است.

وی افزود: این نامه فطرت جوانان و انسان ها را مورد هدف قرار داده و در آن مطرح شده گه چرا اسلام هراسی به وجود آمده است و از آنها خواسته شده تا به دنبال اسلام ناب محمدی(ص) باشند.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه بر اینکه با جرأت می گویم که هیچ قشری دلسوزتر از روحانیت نیست، تأکید کرد: من این حرف را به عنوان یک کارشناس و محقق علوم دینی می گویم و به آن ایمان دارم، نه به خاطر اینکه امام جمعه شهرستان و منصوب مقام معظم رهبری هستم.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل ادامه داد: ممکن است افرادی نیز در این لباس خطا بکنند و البته می بایست این را نیز در نظر بگیریم که به جز پیامبران الهی و ائمه اطهار هیچ کس معصوم از گناه نیست، اما خدمات روحانیت به جامعه و مردم این امر را اثبات کرده است.

وی با اعلام خبر ساخت حوزه علمیه درسیاهکل گفت: به کمک همه مسئولین و همه مردم مقدمات ساخت حوزه علمیه درسیاهکل انجام شده و به امید خداوند در ایام الله دهه مبارک فجر کلنگ ساخت آن نیز به زمین زده خواهد شد. از سازمان راه و شهرسازی استان گیلان نیز برای همکاری در این رابطه تشکر می کنم.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه هم اکنون در حال رایزنی برای حضور شهید گمنام و همچنین تعیین مکان آن درسیاهکل هستیم، بیان کرد: شهدای گمنام افتخاری برای تمامی مردم در جمهوری اسلامی ایران هستند و جزو فرزندان و برادران ما محصوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل با بیان اینکه زاهدترین مردم کسانی هستند که خود را در برابر گناه حفظ کنند، گفت: ما باید بدانیم که عالم محضر خداست، پس به طور قطع در محضر امام زمان (عج) نیز هست و باید خودمان را در برابر آلودگی ها و گناه حفظ کنیم و به فرمایش قرآن که تقوا است عمل کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه