بنده ممثل رهبری هستم و انتقاد منصفانه حق من است/ رای یک استان را دارم نه شهرستان

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: من نماینده خبرگان هستم، من مثل رهبری هستم، من نماینده ولی فقیه در استان هستم ، مردم از ما انتظار دارند و ما حسب وظیفه نمی توانیم به انتظارات مشروع مردم بی توجه باشیم.

بنده ممثل رهبری هستم و انتقاد منصفانه حق من است/ رای یک استان را دارم نه شهرستان

به گزارش ۸دی نیوز، آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در گردهمائی ائمه جمعه استان در دارالقرآن لاهیجان که استاندار گیلان و فرماندار، رئیس شورا و شهردار این شهر نیز حضور داشتند افزود : اگر آنان رای یک شهرستان را دارند، من رای یک استان را دارم؛ اگر آنان در شهرستان ۲۰، ۳۰ هزار رای دارند ، من ۵۰۰ هزار رای یک استان را دارم و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان هستم.

وی ادامه داد : من نماینده خبرگان هستم، من ممثل رهبری هستم، من نماینده ولی فقیه در استان هستم ، مردم از ما انتظار دارند  و ما حسب وظیفه نمی توانیم به انتظارات مشروع مردم بی توجه باشیم ، بنابراین انتقاد منصفانه حق و وظیفه من است نه انتقاد مغرضانه و جناحی و گروهی .

وی خطاب به این قبیل آقایان افزود: این از وظایف شما نیست که بخواهید همه مسئولان اعم از فرماندار و رئیس شورا و غیره از کاندیداهای مورد نظر شما منصوب شوند ، این انتظار نه تنها عملی نیست بلکه ابهت شما را از بین می برد و باعث تحریک دشمنی ها علیه شما خواهد شد .

وی خطاب به ائمه جمعه استان گفت : بخوبی می دانم برخی از نمایندگان در امور خارج از وظایف خود دخالت های نا درستی دارند و می خواهند از این طریق منافع انتخاباتی خودشان را تامین نمایند و اگر شما دیدید این دخالت ها از حد تجاوز کرد تذکر دوستانه بدهید .

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : اگر آقای عبدالله زاده می گوید وقتی در استان ۳۰ هزار مهندس آزاد و عضو سازمان نظام مهندسی داریم با توجه به بیکاری موجود در گیلان به جای آوردن نیرو از ابرقو یکی از همین ها انتخاب شوند این حرف درستی است ، مگر زمان شاه است که از ارسنجان یکی را بیاورند نماینده لاهیجان کنند ؟ کجای این سخن ایراد دارد ؟

وی ادامه داد : مردم از ما انتظار دارند ما مسایل جاری و و مبتلابه آنان را بفهمیم و به موقع برای آنان طرح کنیم .

نماینده گیلان در خبرگان رهبری گفت : بعضی از جناح ها که برای تحقق خواسته خود بر استاندار فشار می آوردند باید بدانند استاندار نیز قدرتش حد و حدودی دارد و نمی تواند به تمام خواسته های آنان جامعه عمل بپوشاند.

وی افزود: از آقای شمس ، امام جمعه محترم انزلی گله دارم، چرا مسئول امنیتی انزلی موردی داشت شما نتوانستید با کمک استاندار ایشان را سرجایش بنشانید ؟ گیلان افتخارات زیادی دارد ، در فتنه ۸۸ در همان روز قیام کرد و به تعبیر رهبری مردم گیلان سبقت در خیرات دارند شما نباید سکوت می کردید.

وی ادامه داد : شما ها حافظان حدود الهی هستید، حتما آن فرماندار توجه لازم نداشت ، مگر می شود فرمانداری چنین عملی را مرتکب شود .

وی از ائمه جمعه استان خواست تا در مسایل حزیی شخصا ورود نکنند بلکه با بررسی شرایط و در نظر گرفتن مصالح مردم، از تریبون نماز جمعه  نکات لازم را به مدیران تذکر منصفانه دهند.

ایت الله قربانی با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه برای ترویج تعالیم اسلامی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه به ویژه  بین نسل جوان، خطاب به امامان جمعه استان گفت:” برای انجام کارهای علمی و تالیف کتاب های ارزشمند تلاش کنید و با برگزاری درس های تفسیر، اخلاق و تاریخ در مساجد به ارتقای دانش مذهبی در جامعه بیش از پیش کمک نمایید./گیلانیان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسین
درود خدا بر ایشان باد... انصافا هروقت که چهره ایشان را می بینم به یاد مقام معظم رهبری می افتم... خدا حفظشان کند
حسن
ایشان در مورد آقای خاص استان نظری ندارن؟!
در حاشیه