قوه قضائیه بدون اغماض به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کند

خطیب جمعه ماسال ضمن تشکر از قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده معاون اول سابق ریاست جمهوری از این قوه خواست بدون توجه به نسبت های فامیلی با مسئولان به پرونده مفاسد اقتصادی رسیدگی کند.

قوه قضائیه بدون اغماض به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های شکل گرفته در جهان دو تفاوت عمده داشت که این تفاوت ها به اسلامی بودن و مردمی بودن آن بر می گردد.

namaz-930907-1

امام جمعه ماسال جنبه اسلامی بودن انقلاب در ایران را بسیار مهم دانست و گفت: در دیگر کشورها با سرنگونی یک طاغوت، طاغوت مستکبر دیگری جایگزین شده اما در ایران حاکمیت اسلامی و دینی مستقر شده است.

وی از مردم خواست در جشن های انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سالیان گذشته حضور پرشورتری داشته باشند.

حجت اسلام موسوی ضمن تشکر از تلاش قوه قضاییه در پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی و اعلام حکم محکومیت وی گفت: خطاب ما به قوه قضائیه این است که هر کس در هر جایگاهی اگر دچار سو استفاده و خلاف اقتصادی شده است بدون اغماض و چشم پوشی و بدون اینکه در نظر گرفته شود که آقازاده و یا غیره است مورد پیگرد قرار گیرد.

امام جمعه ماسال ضمن گلایه از افرادی که مبارزه با مفاسد را به بحث های جناحی می کشانند گفت: در هر صورت انتظار از قوه قضائیه برخورد با مجرمان است و نباید هیچ تفاوتی در مورد افراد وجود داشته باشد و برای قوه قضائیه نیز نباید فرزند یک شخصیت سیاسی بودن و یا مسئول بودن و یا ارتباط داشتن با افراد خاص اهمیت داشته باشد بلکه تنها باید وظیفه قانونی خود را پیگیری نماید تا امید در مردم در مبارزه با مفاسد زنده شود.

وی افزود: قوه قضائیه هم عدالت را رعایت می کند و قانون برای همه در این قوه یکی است متأسفانه برخی از دوستان نماینده معترض به پرونده رحیمی هستند و این خیلی بد است و ما نباید اعتقاداتمان را برای افراد هزینه کنیم بلکه باید ببینیم خط مشی رهبر انقلاب چیست و ما هم همان خط را برویم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آقای رحیمی هر چند معاون اول آقای احمدی نژاد در دولت اصولگرا بودند اما نباید انتظار داشته باشیم چون در این دولت بوده است با وی برخورد نشود؛ همانطور که نباید انتظار داشت اگر آقای مهدی هاشمی فرزند آقای هاشمی هستند اگر تخلفی داشته اند مثلا با ایشان برخورد نشود. قانون برای همه برابر است و وانتظار از قوه قضائیه این است که با چشم بسته نسبت به ارتباطات فامیلی، نسبی و یا اداری افراد پرونده مفاسد را پیگیری نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه