فیلم کودک نیازمند دلسوزی فیلم سازان و دست اندکاران سینمای کودک

مجری برنامه های کودک از پیشکسوتان و صاحبان اثر در سینمای کودک خواست تا از حوزه سینمای کودک فاصله نگیرند چراکه حضور فیلم سازان موفق در عرصه کودک به فرزندان ما بسیار کمک خواهد کرد.

فیلم کودک نیازمند دلسوزی فیلم سازان و دست اندکاران سینمای کودک

زهرا خیرخواه مجری برنامه های کودک  صداو سیمای مرکز گیلان  وعمه خورشید شبکه دوم سیما در حاشیه برپایی بیست و هفتمین جشنواره بین الملی فیلم کودک در مجتمع خاتم الانبیاءرشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ۸دی نیوز ضمن تبریک هفته ملی کودک با بیان  اینکه زنده نگه داشتن کودک درون با عث سر زندگی انسان می شود ،کودکان را سرمایه های اصلی کشور دانست و گفت : برگزاری چنین جشنواره هایی  فرصت مناسب برای ارائه آثار متناسب با دنیای کودکان  را فراهم می سازد.

 وی با انتقاد از ضعف موجود در تولید فیلم های کودک این مسئله را نیازمند تحلیل از نگاه منتقدان و فیلم سازان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی باعث ایجاد رقابت در بین فیلم سازان کشور می شود.IMG_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦+_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦

خیرخواه با تصریح بر اینکه تولیدات داخلی در بخش سینمای کودک بسیار اندک است اظهارکرد: تهیه فیلمهای بامحتوا و با فضایی شاد برای کودک و نیز پرداختن به دغه دغه ها و مسائل کودکان در فیلمهای درباره کودک  نیازمند توجه و دلسوزی فیلم سازان و دست اندکاران سینمای کودک است.

وی با تاکید بر اینکه فیلم کودک باید دارای همه ویژگیهای یک فیلم خوب باشد از پیشکسوتان و صاحبان اثر در سینمای کودک خواست تا از حوزه سینمای کودک فاصله نگیرند چراکه حضور فیلم سازان موفق در عرصه کودک به فرزندان ما بسیار کمک خواهد کرد.

عمه خورشید با بیان این مطلب که همه دست اندکاران کار کودک  دوست دارند که  برنامه های  شادبرای بچه ها تهیه و پخش کنند  و برنامه هایشان مورد توجه و علاقه کودکان باشد اظهارکرد: برنامه های کودک باید در حین جذابیت  قدرت مسئولیت پذیری را در کودکان تقویت کنند و آنها را به نو بودن، خلاق بودن ترغیب کند .

وی با این توضیح که آینده‌ساز ایران اسلامی کودکان و نوجوانان امروز  هستند تصریح کرد :اگر  همان اندازه  که به فیلم‌ها و سریال‌های پرهزینه بها داده می شود برای برنامه کودک هم هزینه صرف شود   بسیاری از برنامه ها  غنی و متحول خواهند شد.

عمه خورشید با اشاره به اینکه تماشای  برنامه های کودک  ، فرصت خوبی را فراهم می کند تا کودک به دنیای تخیل و رویاهایش  پرواز کند ساخت برنامه ها با محتوا برای کودکان را مورد تاکید قرارداد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سیما
عمه خورشید بهترین مجری کودک ایرانه.
در حاشیه