ارشاد گیلان بیش از ۲۰۰۰ دیپلم مهارتی فرهنگ و هنر در سالجاری صادر کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از صدور بیش از ۲۰۰۰ دیپلم مهارتی فرهنگ و هنر و افزایش ۱۰ مرکز مهارتی این رشته ها در سال ۹۳ توسط این اداره کل خبر داد.

ارشاد گیلان بیش از ۲۰۰۰ دیپلم مهارتی فرهنگ و هنر در سالجاری صادر کرد

به گزار ۸دی نیوز، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز مهارت آموزی با مجوز رسمی از این اداره کل در شهرهای رشت، لاهیجان، تالش، آستارا، بندرانزلی، صومعه سرا، رضوانشهر و آستانه اشرفیه مشغول به فعالیت است.

به گفته وی؛ این مراکز با عنایت به آیین نامه همکاری وزارتخانه ها، سازمان ها و مراکز آموزشی و تولیدی مصوب سال ۷۱ هیأت وزیران در زمینه آموزش استانداردهای مهارتی شاخه کار و دانش (برای اخذ مدرک دیپلم) فعالیت می کنند.

فاضلی تصریح کرد: این مجوز به آموزشگاه ها و موسساتی که تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بوده و دارای شرایط لازم می باشند، اعطا خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۱۰ مرکز از ۲۱ مرکز مذکور، مجوز شروع فعالیت آموزشی خود را در سال ۹۳ دریافت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: از سال ۱۳۸۷ تا کنون حدود هفت هزار نفر از این مراکز در رشته های فرهنگی و هنری از قبیل تصویرسازی کامپیوتری، گرافیک کامپیوتری، چاپ دستی، عکاسی، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، طراحی صفحات وب، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، آواز ایرانی و… فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: در سال ۹۳ نیز بیش از ۶۵۰ نفر از این مراکز مدارک مهارتی دریافت کرده اند.

فاضلی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۹۹ هنرستان دولتی و ۴۱ هنرستان غیردولتی در زمینه آموزش های مهارتی رشته های فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کنند که فقط در سال جاری حدود ۱۴۰۰ مدرک دیپلم برای هنرآموزان این مدارس صادر شده است.

این مسئول در پایان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمادگی دارد به منظور توسعه و ترویج هنر اصیل در جامعه و پرورش هنرمندان ماهر درخصوص ایجاد و راه اندازی رشته های آینه کاری، سفالگری، قلم زنی، منبت کاریف خاتم کاری، معرق کاری، گره چینی، سازسازی، تصویربرداریف دستیاری طراحی لباس، تذهیب و تشعیر و… مجوزهای مربوطه را برای متقاضیان دارای صلاحیت و یا هنرستان های آموزش و پرورش صادر نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه