چرا به آل سعود تسلیت گفتیم؟

آیا شما با پیام تسلیت روحانی و هاشمی رفسنجانی – به ویژه متن پیام او – به خاندان آل سعود موافقید؟ آیا با وجود دشمنی آشکار آل سعود با کشورمان، لزومی به ارسال این پیام‌ها بود؟…

چرا به آل سعود تسلیت گفتیم؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، به دنبال مرگ ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، در اولین واکنش مقامات ایرانی، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه، درگذشت او  را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت. افخم بلافاصله اعلام کرد که ظریف شخصا در مراسم رسمی یادبود عبدالله شرکت خواهد کرد. بر این اساس، ظریف هم روز شنبه از سوییس، راهی عربستان شد.

ساعتی بعد از اظهارات افخم، پیام تسلیت حسن روحانی، رییس جمهور نیر در رسانه ها منتشر شد که در آن، “برای آن مرحوم مغفرت، برای خاندان ایشان صبر و برای ملت و دولت عربستان آرزوی موفقیت” شده بود.

پس از آن، اکبر هاشمی رفسنجانی، مراتب تسلیت خود را به پادشاه جدید سعودی اعلام کرد و عربستان را “کشور دوست” نامید.

واکنش فوری دولت تدبیر و امید به مرگ ملک عبدالله، تسلیت غیرمرسوم هاشمی رفسنجانی، اعلام حضور وزیر خارجه در مراسم رسمی عبدالله، در حالی است که خاندان آل سعود رابطه خوبی با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و کارشکنی های اخیر این خاندان در حوزه نفت، حتی صدای حسن روحانی را هم درآورده است.

گذشته از این موضوع، حضرت امام خمینی (ره)، در سخنرانی تاریخی خود درباره این خاندان، به صراحت فرموده بودند که “اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت”. امام(ره) تصریح کرده بودند: “اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاالله اندوه دلمان را را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و ال سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و ازادی کعبه از دست نا اهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد.
مگر مسلمانان نمی بینند که امروز مرکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده اند که از یک طرف اسلام اشرافیت اسلام ابوسفیانی، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت و اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومان و پابرهنه ها و در یک کلمه اسلام امریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر استان سرور خویش امریکای جهانخوار می گذارند.”

با این توصیفات، آیا شما با پیام تسلیت روحانی و هاشمی رفسنجانی – به ویژه متن پیام او – به خاندان آل سعود موافقید؟ آیا با وجود دشمنی آشکار آل سعود با کشورمان، لزومی به ارسال این پیام‌ها بود؟ حضور ظریف در مراسم رسمی پادشاهی عربستان را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا رفتار دولتمردان تدبیر و امید در مرگ ملک عبدالله، با بیانات حضرت امام خمینی در خصوص خاندان آل سعود مطابقت دارد؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه