مردان شهادت، مردان تصمیم های بزرگ/ درس‌های فراوان سبک زندگی و باورهای شهدا

سید ناصر حسینی پور مولف کتاب «پایی که جا ماند» با تاکید بر الگوگیری دانشجویان از سبک زندگی و سیره شهدا گفت: سبک زندگی و باورهای شهدا درس‌های فراوانی دارند که جوانان آن را باید فرا گیرند؛ چرا که این درس‌ها، ذخیره بسیار خوبی برای زندگی هستند.

مردان شهادت، مردان تصمیم های بزرگ/ درس‌های فراوان سبک زندگی و باورهای شهدا

به گزارش ۸دی نیوز، سید ناصر حسینی پور در اردوی توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: جنگ تحمیلی میراث ماندگار ملت ایران است و تلاش برای پاسداری از این میراث ماندگار، رسالتی واجب برای همه افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مردان شهادت در انتظار مرگ نمی مانند، تصریح کرد: مردان شهادت، مردان تصمیم های بزرگ هستند، مردان نور، یقین و آگاهی که هم در دوران حیات و هم پس از شهادت و آسمانی شدن برای انسان‌ها مفید بودند.index

مولف کتاب «پایی که جاماند» با تاکید بر الگوگیری دانشجویان از سبک زندگی و سیره شهدا گفت: سبک زندگی و باورهای شهدا درس‌های فراوانی دارند که نوجوانان آن را باید فرا گیرند؛ چرا که این درس‌ها ذخیره بسیار خوبی برای زندگی هستند.

حسینی پور با بیان اینکه به واسطه بهره مندی از مکتب دفاعی توانستیم معادلات و محاسبات دشمنان را برهم زنیم، ادامه داد: مکتب دفاعی از سال ۶۱ در بایگانی تاریخ موجود بود تا ملت ایران در هر شرایطی با استفاده از معارف و اندیشه های آن با دشمنان بجنگند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، فرزندان روح‌الله معارف مکتب دفاعی را برای اولین بار میدانی کردند، تصریح کرد: رزمندگان معارف مکتب دفاعی را از بایگانی خاک خورده تاریخ بیرون کشیدند و آن را با رشادت ها و از خودگذشتگی های خود میدانی ساختند.

مولف کتاب«پایی که جاماند» مهمترین رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس را ایمان قوی و تحقق مکتب دفاعی رزمندگان بیان کرد و گفت: مکتب رزمندگان ما مکتب حسینی(ع) بود، دشمنان بعثی از ایمان و اعتقادات ما به شدت هراس داشتند و طی دوران اسارت در ایام عاشورا با تزریق واکسن  بنیه و قدرت ما را تحلیل می دادند تا نتوانیم برای سالار شهیدان عزاداری کنیم.

لازم به ذکر است، کتاب «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی پور زیبایی خاطرات دوران دفاع مقدس و وضعیت اسیران را بیان می‌کند.

منبع: snn

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه